Saturday, April 4, 2009

Tetamu Tak Diundang

Nie meter elektrik di hadapan pintu rumah
tengok ada reptilia salin baju kat situ.... issshhh x malu
bila masa aku tak tau...
entah2 masa dok salin baju megintai aje aku keluar masuk



nie pulak lampu kat luar rumah
ada makhluk tuhan menyambung zuriat kat situ..
Ingat kisah Mikail :Indahnya Hari Bersamamu
ini mungkin kengkawan mereka

Nampaknya rumah ku sentiasa ada tetamu
yang DIUNDANG & TAK DIUNDANG

ini rezeki belakang rumah
walupun pernah disapu bersih
(kisah bukan rezeki dulu )
tetap menghasilkn buah tak berhenti
ada berbuah, berputik & berbunga..

ALHAMDULILLAH!

31 comments:

atty's said...

nak mangga 2 ketui..

Yunus Badawi said...

Kat Perlis mmg banyak mangga. Apa kata kuina pos laju kat saya barang 4-5 bijik? hehehe

Nasib ko tak perasan reptalia tu salin kulit. Kalau tak tentu dia malu.

~Cinta Cukulet~ said...

tetamu ramai datang.murah rezeki akak..hehe

::dazzLaila:: said...

wahhh pelam muda...


kecur mehh

syareena said...

huih byk tetamu kat depan... patutla murah rezki kat blakang rumah hehe

ONE ZABA said...

ambik la kulit tu. boleh buat beg duit untuk ganti yg hilang hari tu

CuTeMiUt78 said...

tu la rezeki kan..

iza~de~bintang said...

orang kata tetamu selalu datang bersama rezeki..tapi kalau tetamu tak diundang taktau lah pulak...kena cari tafsir lain kot hehe

Selamat berhujung minggu Kak Ina :)

erisya nor said...

kuIna....eeee ngerinya...maknanya reptilia masih berkeliaran di situ!
nampak sedapnya mangga tuh...tak rugi berbudi pada tanah!

Neeza Shahril said...

reptilia apa yang salin baju tu.. puas dok peghati.. tak nampak le pulokkk..

sedapnya mangga.. nak sikit :D

Kasawari said...

aduhai.. buang mangga.. ermm terliuq ni.. he he

arsaili said...

salam..iskkk takutnya...adoi..buat la cleaning kawasan rumah...reptilia tu la yg takut betul..iskkkkkkkkkkkk

AziS said...

terus teringin nak mkn mangga...erkkk pa p cari cepattt

ijechan said...

alahaii.. lama nya tak makan mangga. makan ng rojak buah kedah! perghh! sedap!!

cikgu panji said...

rezeki belakang rumah tu nampak sedap. kicap ada tak?? hehehe

syah shah said...

isk...nampak menggiurkan... kikikik :P :P

manis ke masam kak?? ke lemak-lemak manis lembut berkrim disukai ramai?? hohohohohoh :P :P

Shifu67 said...

kalau dah rezeki kita...

Pujangga Asmara said...

Wahhh... Telur Dinasour...


Pujangga Asmara

TokNabe said...

kalau yang nak menumpang tu tak menganggu biarkan jelah.. kesian depa tak dak rumah tu..

emmm....mempelam, meleleh air liur teringat 'colek'.

a.b geldofg said...

smangat alam smula jadi

Chekgu BaniHassim said...

dorg pun nak tukar baju gak...
kalau salin baju open2, org nmpak kak...
tu yg tumpang umah akak tu...huhu

tak lame lagi akak daptlah cucu burung...huhu

™سريسوفي said...

Buah mangga itu sangat menyelerakan.

Adry said...

takperr... sama sama makhluk tuhan.. hehehe

ermmm cam sedap jak mangga tue... hermm


http://www.adrysabry.com

kuIna Jentayutiara said...

ATTY ...>> mai la petik

YB ...>> sy pun malu gak .. hehehe

CINTA CUKELET ...>> Syukur

DAZZ ...>> jom cicah..

SYREENA ...>> tetamu x diundang tu

ONEZABA ...>> nanti sy framekn aje.. gantung

CUTEMIUT ...>> Syukur

IZA ...>> klu x menggangu x pa la..

ERISYA ...>> perlis memang byk reptilia tu

NEEZA ...>> ulaq br salin baju kat situ...

KASAWARI ...>> jom cicah

ARSAILI ...>> hutan hujan hijau leh tambah CO2..

AZIS ...>> mai la join

IJECHAN ...>> kuah rojak Makbee.. power

CIKGUPANJI ...>> kicap dgn cili padi... terangkat...

SYAH SHAH ...>> nyum2...

SHIFU67 ...>> Syukur

P.A ...>> klu teluq tu awai lg akak lari..

TOKNABE ...>> yer la tak menggangu pun, singgah aja...

A.B.GELDOFG ...>> betui2...

SRISUFI ...>> nak mai la sini... nyum2..

ADRY ...>> hehehe...

Jard The Great said...

aku nak dtg umah bole?? hehehe..

Dee said...

ular ke? eeee...takut!! tp nk mangga tuh sebijik...huhuhu...

LiLohOnEy said...

besh nye!!! nk jgk!!! lama xmkn buah2 mcm ni.. duk uum ni asyek beli jew hari2 :(

mangga pulak yg ditanam xsempat besar dah habis dibaling oleh student2..

yg kecik pun disapu.. masa berbunga bukan main kita xsbr nk tgu bsr,,tp mmg xsmpat bsr pun buah2 tu....

hurm..
nama je student U.....

kuIna Jentayutiara said...

JARD ...>> kecik tapak tangan stadium kangar aku tadahkn..

DEE ...>> kasi emaik addrss sy hantr gambarnya... hehehe

LiLohoney ...>> biasa la tu dik... pengjian tak semstinya mendidik...
nanti akak g sana akak bwk tp akak g PBS aja.

en_me said...

perghhhh.. tembamnyerrrr

kuIna Jentayutiara said...

EN_ME ...>> mempelam sala memang besar. sebiji pn dah sekilo.

Sikelu said...

lorr.. sarung ulo yer.. ingatkan spy camera tadi.. huuu bahayo ooo..

he hee kalau pela sala.. memang sepanjang tawun ada la... sikit ngan banyok nye sajo...

tapi tahun ni harum manis kurang menjadi wooo, mesti mahal gilo.. kat tepi jalan lom ada jual la.. dengo cite harga sekilo harumanis gred A= rm8.00/kilo , gred B=rm7.00/kilo dan gred C= 6.00/kilo harga di Pejabat Pertanian Bukit Bintang.. perumpamaa sekilo gred A ialah 3 - 4 biji/kilo kalau b ngan c tu kiro lah yer sendiri..