Thursday, July 9, 2009

PPSMI mansuh 2012

sumber : Berita Harian
PUTRAJAYA: Langkah kerajaan menggantikan dasar Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik Dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) dengan strategi memartabatkan bahasa Malaysia dan memantapkan bahasa Inggeris mulai 2012 bukan untuk mendapatkan keuntungan politik.

Sekian, Terima Kasih.





ohhhhhh saya ingin belajar Bahasa Malaysia.... ; Bahasa Jawa, Bahasa Banjar, Bahasa Dusun, Bahasa Kadazan, Bahasa Murud....semuanya bahasa Malaysia. Ada cikgu2 yang sudi mengajar!

16 comments:

ku tak sempurna said...

harap2 budak2 tak pening lalat lepas ni... skjp BI.. skjp BM...

apa2 aje laaaa...
tukar menteri, tukar sgl dasar.. ok la tu.. perubahan :D

SK CONVENT said...
This comment has been removed by the author.
onezaba said...

org berbudi kita berbahasa

julietchun said...

senang ler sikit nak ajar anak buah buat homework math & sains.kamus tu dah naik renyuk,hehehe.

en_me said...

muger2 negara akan tetap aman damai sentosa bahagia .. ghitewww

biru said...

nak belajo bahasa jawa gak la weh...

siji
loro
telu
papat
limo
anam
tujuih

hahhaah betul ke?

wes mangan urun?
kabare?
waras......
muahahah =P

Chekgu BaniHassim said...

huhu...
wong kedah arek blaja boso jowo yo?
meh aku ngajar kue boso jowo...
hahah...

saya pun tak berapa pandai BJ nih...
sitik2 iso laa...
haha

arek lebih, blajar karo cikgujowo..
(nak lebih, blajar dengan cikgujawe...)

imanshah said...

saya pun mau...gedi..

sis_nita said...

bagus lah tu.
martabatkan bahasa ibunda di negara sendiri..

xiiinam said...

....pastikan segala prasarana sedia dulu baru buat dasar...

...dan hormatilah Perkara 153 Perlembagaan yang satu itu....


...apa-apapun....anak-anak ckLah dah jadi mangsa 'persediaan prasarana' yang kurang itu...bukan menentang dasar, cuma kecewa....

TokNabe said...

Bahasa Jiwa Bangsoo.....

ain said...

jgn dok tukar2 lg udah le..pening kepala aku!!!

arsaili said...

salam..ummm harapnya org melayu terus bersedia kukuhkan bahasa inggeris....supaya tak tergugat dengan apa2 dasar dan polisi yg sentiasa berubah2

mae said...

berbahasa jiwa bangsa...

yOnnA said...

bahasa melayu ttp di hati :)

kuIna LadyInRed said...

KTS ...>> setiap perubhn perlu diselidik & dikaji sedlm2 bukan main hentam ikut jawatan.

OZ ...>> orang memberi kita merasa

JULIETCHUN ...>> itu tandanya digunapakai sepenuhnya.

EN_ME ...>> amin

BIRU ...>> tengah cari kamus jawa

CHEKGU BH ...>> tuisyen online ada tak?

IMANSHAH ...>> nanti kita buka kelas online... hehehe

SIS NITA ...>> hanya kita yang mampu mengubahnya

Xiiinam ...>> anak saya jugak adalah mangsa

TOK NABE ...>> perlembagaan 153...

AIN ...>> patut blajr dr kegagalan & kesilapan

ARSAILI ...>> BI tetap bahasa ilmu

MAE ...>> betul...

YONNA ...>> melayu jati tu!