Monday, June 29, 2009

MyKad Ku Tak Laku?

Masa balik dr bfast pagi td ada pak polisi tahan aku.. minta tunjuk lesen & IC ;Aku bagi MyKad..

"Lesen memandu?"
"Lesen sy dlm tu"
"La... nie masalah nie" dia bersungut. Aku diminta berhenti ditepi.

Lama jgk aku menanti & menunggu sambil memerhati kat cermin. Aku get ready aja klu diminta sign autograf ....... malas nk story panjng2...

"Cik.. turun kejap..."
"lain kali bwk lesen memandu sama ya!, wlpun sy anggota polis sy tetap ada lesen memandu "
pok pek pok pek sambil mengeluarkn kad polis dia & lesen memandunya & menyerahkn kembali MyKad aku. Mals nk ckp byk aku ucap terim kasih & blah. tp aku ucap terima ksh kerana kembalikn Mykad aku aja. Aku geram , aku x melakukkn apa2 kesalahan tp aku diperlakukn spt org bersalah di tepi jalan & menjadi perhatian org. Aku tahu mereka sebnarnya x bwk mycard reader!

ini pengalaman kedua aku dgn Lesen & MyKad nie... ingat cerita lama dulu... sini.. geram gak...

Lupakn kisah undang2 yg selalu dipermainkn tu... tgk apa aku dpt....autograf yg x perlu sign dr Mae.. ... manyak suka oooo sbb warna merah/jingga, x tahu psl apa dia bg award kesetiaan... mcm org bercinta pulak... hehehe... apapn tq mae.

awr2

17 comments:

Lina said...

erm...lama tak baca story santai ni...mmg kerajaan kita buat mcm2...tapi nak implement peirngkat menyeluruh takde plak...biasalah tu...last2 kita yg masalah....

Dee said...

soh org ikut teknologi depa tp depa sendiri x bersiapsedia..payahlah lagu ni kan kuina..

ONE ZABA said...

itu lah namanya bodoh sombong...

LotsOfLove-Pearls said...

lain kali kena bawa mycard reader sendiri..

sindir sikit kat dorang..

hehe..

joegrimjow said...

cip yang rosak

Jard The Great said...

lenkali bawa gak lesen memandu.. hehe..

biru said...

tingat laks insuran n roadtax ku lum renew g. dah 2 hari , kalo kena tahan polis, mau kena saman lagi...

ala ala ltuk2, huhu...

saman speeding lalu pun lum bayo g. huwaaaaaaaaaaaaaaa =(

maza said...

tu ler, katanya mykad canggih.. tapi bila nak apply, tak mampu pada skala optimum.. huhuhu

kalau dah tau bapak polisi itu mahu bikinnya roadblock.. makanya bawa sekali sagala peralatan yg perlu!

udahnya diadakan kemudahan mykad berserta dimuatkan lesen memandu, apa barang kalau ada barang tapi tak leh gunakan..

bukan ker pembaziran namanya tu?

dah lama kos mykad bukannya murah!
berapa banyak rakyat negara ini hendak tangung di atas kelemahan penguatkuasaan sendiri!

aderkkk..
kekadang mereka cakap berbelit2.. lebih berbelit dari ular senduk!

huhuhu

en_me said...

hi akak ku ina ittewww.. salammm dr me dikejauhannnns

Tirana said...

Lain kali tak payah suruh orang buat mykad la..guna aje IC yang lama dulu. Ingatkan buat mykad memudahkan tapi rupanya menyusahkan pulak.

iza~de~bintang said...

Ler cenggitu lak. yg malang rakyat lah, balik2 kita gak yang salah. sib baik kak ina tak kena saman, kalau tak free ja.

mae said...

itulah negaraku..kebiasaannya..nasib baik award ni laku..thanks

ShiDa said...

Naik basikal aje la..
Mudah x yah lesen tp mau mkn hari nak smpai tempat yg dituju hehehee

ain said...

nasib le rakyat2 dgn kerenah kerajaan!

ticnube said...

den ase die ade niat lian nih.... nak pikatt kot...muahah...:)

ije said...

ingatkan memudahkan kita, tapi makin semakkan otak lak. isk. sabar je la.

ONE ZABA said...

sambung komen yg tadi...lupa pulak.
maksud aku..pak polisi tu la!!