Tuesday, May 5, 2009

Pesta Mempelam Harum Manis 2009

Pesta Mempelam Harum Manis Perlis akan diadakan pada
9hb - 10hb Mei 2009 ini bertempat di Ladang Bukit Bintang, Sungai Batu Pahat, Perlis.
marilah meramaikan majlis.... ngeh3x
pinjam pic dr blog Siti

ada gerai yg menjual pulut mempelam kat situ... nyum,nyum...
layan la pic nie yg dicilok dr blog babybatrieyia,
ada yg terliur ker! sorry......
nak tahu pasal mempelam nie godek2 la blog mereka :
Catatan Siti Sana Sini
A place Where I Call Home : Babybatriesyla

31 comments:

JASA said...

dah balik KL dah...terlepas la

kenari said...

makan pulut lemak dgn buah pelam sedap wooooooo hingga menjilat jari ;)

khaLifah feDi said...

aiyoh!!!! kf sgt suke dgn mangga lah!!!

Yunus Badawi said...

weekend ni nak balik kpg ada majlis tahlil utk aruah adik ipar. Kalau tak boleh jugak ke Perlis huhuhu.

Banyak lagi ke mempelam kat sana?

ShiDa said...

Erk! makan pulut dgn pelam?
1st time tahu ni..
Harus cuba.... (:

Abang Long said...

Ha ? Pulut mempelam ? Pertama kali dengar ni ! Sedap ke ?

~Cinta Cukulet~ said...

sedapnya mempelam...uihh meleleh ayaq liur hehe

Mas said...

mari kita menjeleskan sume org jumaat ni....

en_me said...

teringat buah bambangan dari sabah yg dimakan bersama nasi putih ghitewww.. nyam nyam

Jard The Great said...

waduhhh....sedapnyaa....

Dee said...

ada member janji nk bg harum manis ni balik dari perlis..x taulah dia ingat ke x ngan janji dia tu..

syah shah said...

saya makan mempelam aje, pulut tolak tepi... Hahahahahah :P :P

LotsOfLove-Pearls said...

Baru jer lunch tadi tetiba lapar balik..

huhu..

nyum..
nyum..

julietchun said...

huhuhu,aku ske pelam,telan liur je lah.

ain said...

pehh..jauh tu!!

iza~de~bintang said...

terliuQ nya tengok gambaQ tu...
Syoknya pesta pelam...
Tapi iza pun tak reti nak beza harum manis ka harum tawar kehkehkeh

joegrimjow said...

nak jugakkkk

ZaiY said...

salam kuina...
wlpun kat dubai byk mempelam frm india yg besar2 n cantik buahnya, mempelam mesia gak sy suka..manisnya takleh lawan ngan mpelam sini boleh teringat2 tau.
thanks ye sudi sggah di blog saya..

tehais said...

Terliur..terliur..

Tirana said...

alamak dah terliur bila Kuina cerita pasal mempelam...

PinQib said...

nak terai makan mempelam dengan pulut,.

asek terlioq ajerk memikirkan nya..

nekPP said...

super tensen tahap gabannnn niiih!!! melelehhh weiiii...pos aar posss arrr..huwaaaa ;p

TokNabe said...

Ngeces tengok.... tak perlah, biarkanlah....

Chekgu BaniHassim said...

mmg pantangla org ade kencing manis kalau tgk pulut ngn mangga...

2-2 pon gula tinggi..
pantang jumpe!

Adry said...

uish... sedap nie... nyum nyum..

kayteeze said...

Mempelam (orang kat sini panggil pauh) tu memang manis. Cik abang pernah beli kan. Tie biasa makan pauh dari thailand (emas hitam). Semuanya sedap !!

DrSam said...

suka makan mempelam ni, cuma lately kalau makan asyik terbatuk-batuk. mungkin tekak dah alah dengan getah dia kot.

kuIna LadyInRed said...

JASA ...>> balik la pulak.

KENARI ...>> sedap, enak sy suka sesangat.

KF ...>> harum manis nie memang harum & manis.. enak dimakan begitu saja

YB ...>> musim tak lama,pelam sala aje brbuah sepnjng tahun

SHIDA ...>> sila o sila..

ABG LONG ...>> sedap tau sampi menggigit buah

CINTA CUKELET ...>> hehehe meh la makan

MAS ...>> sure.. kita merempit

EN-ME ...>>wlpun sy tak prnh rasa sy agk mesti sedap sbb tu fofulur.

JARD T.G ...>> hehehe

DEE ...>> moga dia tak lupa klu tak melepas la ko

SYAH ...>> lor... syangnya pulut tu.

LOL ...>> terliur ker? ngeh 3x

JULIECHUN...>> mai la sini kita makan2..

AIN ...>> sethun sekali aja tp agak mahal tahun nie sbb buah tak menjd sangat

IZA ...>> samalah kita, sbb tu akak beli kat jbtn pertanian aje sah buah yg ori.

JOEGRIMJOW ...>> sila o sila...

ZAIY ...>> betul tu.. yg kat negara sndiri gak sedap sbb ada nostalgia sama.

TEHAIS ...>> hehehe..

TIRANA ...>> ajgn ada yg mengidam udah la yer

PINQIB ...>> cubalah... sedap sehingga menjilat jari.. hehehe

NEKPP ...>> sy pos gambar udah lah yer

TOK NABE ...>> hehehe.. terliur yer!

CHEKGU B.H ...>> ala bukan selalu makan lg pun gula dlm buah, manis nya tak la berrisiko sngt.

ADRY ...>> memang sedap sbb tu fofulur

KAYTEEZE ...>> ygsiam pun sedp malah murah lak tu..

DR.SAM ...>> tak apa Dr, jgn makan manyak2.. rasa cukup la...

yOnnA said...

alahaii sedap ke pulut mangga tu T____T hishh pulut kuning sedap lg kot :p

Dayu said...

hari tu gi kedah sgt lah mencari
tak jumpe langsung
ada musim eh harum manis ni kak??

kuIna LadyInRed said...

YONNA ...>> tu belum pekena pulut ayam lagi.. sedap ooo..

DAYU ...>> harum manis kat perlis aja tau.. musim nya tak lama.. kejap aja..