Friday, April 17, 2009

Diri Mu Amat Berharga

Ptg semlm aku g jogging ribu-ribu milimeter
fuhhhh penat...
malam kelaparan ...

aku makan 2 biji roti canai + kuah dal...

alamak klu darab dua berapa errrrkkk
maknanya ptg nie kena g jogging juta-juta milimeter lagi la...


Sedikit maklumat pasal EPO
Evening Primerose adalah sejenis bunga liar yg dijumpai di Eropah. Bijinya mengandungi EFA (Essential Fatty Acid) & GLA (Gamma -Linoleinic Acid). Berkhasiat utk kesihatan dan kecantikkan wanita spt :
  • Membantu mengawalatur kitaran haid
  • Melegakan Sindrom Sebelum Haid (PMS) : iritasi, sakit kepala, sakit payudara, kesenakkan dan kekejangan perut
  • Mengurangkan simptom putus haid, panas badan, peluh sejuk kemurungan dan kekeringan faraj
  • Menggalakkan kulit yang sihat, muda berseri : bermanafaat kepada kulit yang kering, tua atau berminyak. Melegakan ekzema dan alergi kulit
  • Memperbaiki rambut yang kering dan rosak serta melegakan kilit kepala yang gatal
  • Menguatkan kuku yang mengelupas atau mudah patah
sumber dari : Pharmacist & Medical Doctor Online

.....>> sy telah lama mengamalknnya yg pasti....... "Lihat diri ku ....."

22 comments:

atty's said...

wahahhaa..arinie jgn makan lagi tau roti canai.makan nasi lemak lak 2 bungkus...kekekkeke..

echah_syed said...

patutlaa kita awet muda noo.. :)

TERIMA KASIH EPO..! *mcm iklan dlm tb. kui10x

ShiDa said...

Wahh Harus Exercise gigih kak!!
Hehee..

Ooo EPO tu = Evening Primerose
Mmg elok utk wanita sejati kekeke

ain said...

akak pun sama mcm kuina.kalau mlm td dah mkn xtra...pg ni kena xtra jogging la. berjuta juta juta milimeter!!!

p/s..nsb ada treadmill...klu tak mmg x jogging langsung le.

Ma_sUyinFiqah said...

Mas amalkan epo sejak masuk umo 30 thn. Hehehe cik kak sayang...orang yang sihat pun tak digalakkan makan roti canai walau seminggu sekali pun. Heran cam ne ada yang bole makan 5 kpg tiap pagi.

Tirana said...

KuIna..

Saya dah lama tinggalkan roti canai.. Kalau ikut selera..semua makanan kat kedai tu nampak sedap.. Kalau masak sendiri, tak ada selera pulak nak makan...hehehe

julietchun said...

sampai 2 keping? berbaloi jogging tadi,kakakaka.

~Cinta Cukulet~ said...

makan joging makan joging makan joging pastu makan lagi, abis tu bila nak kurus hehehee

syah shah said...

dari dulu nak beli tak jugak terbeli... Hohohoh :P :P

Lagipun saya kalo bab makan mende-mende camni memang tadek disiplin... Sat ja, pastu mula laa lupa... Kikikikikik :P :P

Mak Su said...

milimeter? boleh maksu join? :D

syareena said...

oh lepas mkn roti mkn pulak bunga ek? hehe

Neeza Shahril said...

hahahah!!! tambah lah.. jadik berbilion2 milimeter.. huhuu..

boss neeza dulu memang makan EPO tu.. kawan selalu cerita nampak dia keluarkan botol pil tu..
memang dia nampak segar.. dan sihat.. walaupun dah nak pencen..

Ummibatrisya said...

kalau ummi makan 2 keping roti canai, mau pengsan masa makan

ummi suka capati

doktor pun advice makan ni, bagus untuk kesihatan :)

jangan makan roti canai selalu, makan capati, ok :)

Dee said...

rajinnyer jogging..tp EPO tu mmg bagus..

en_me said...

pastu soh enchek hubby urut-urutkan maner yg fatuuttt.. ekeke, me gurau2 one uollsss

Yunus Badawi said...

EPO ni utk pompuan aje kan? Nasib saya tak termakan benda tu auwww

nekPP said...

mm elok ler tuu..dah makn roti canai larii..pas tu makan lagiii..uhuh.. sampai bilaaa daaaa..kuikuikuii

nekPP pon amek EPO gek kuina..lihat ler diriku juaaaa..ahaks..

xiiinam said...

Jom joging lagi pagi ni.....



Tapi ckLah makan oat je....
Figure mahu jaga beb...he..he...he...

Adry said...

more to women la ni.. hehe

Adry @ http://www.adrysabry.com

kuIna Jentayutiara said...

ATTY'S ...>> jrng mkn mlm tp entah mcm mana tergoda lak..

ECHAH_SYED ...>. combi jom nyanyi sama2...ala2 saloma u....

SHIDA ...>> kena bkar balik kalori yg terlebih tu...

AIN ...>> hehehe

MAS ...>> sgat sesuai utk kita2 aje

TIRANA ...>> tergoda..

JULIETCHUN ...>> hehehe... 2 keping aje...

CINTA CUKELET ...>> kena wat bilion2 milimeter lagi nie...

SYAH SHAH ...>> kena la disiplin, nk chantek tp tak mo disiplin mana leh.. nk kena rotan ker?

MAK SU ...>> jom maksu..1 minit dr sekarang...

SYAREENA ...>> yeah + air bunga sama.

NEEZA ...>> tgh semangat nie nk wat bilion2 milimeter lg

UMMI ...>> next time sy ambek capati tp capati tak dak yg frozen a...

DEE ...>> meh la join.. jogging blog ke blog ok gak.

EN_ME ...>> itu pasti ... hehehe

YB ...>> beli utk isteri la...

NEK PP ...>> capati xdak fozen tu yg ambek roti canai tu

CKLAH ...>> oat .. kena buh susu, ceq x mkn susu..

ADRY ...>> yes utk wanita, gud 4 women 30an..

CuTeMiUt78 said...

heh..heh..heh.. pas tu..g mkan lagi ya..

Pujangga Asmara said...

Kalau Laki Makan Apa Jadi Nanti Kak? Kui3..