Saturday, April 18, 2009

Guru Mu Cikgu Ku

pic dr Google

"kan mama dah beli kertas berlambak tu,
apasal conteng kat dinding lagi"

"ma.... tulis kat kertas jadi murid-murid,
tulis kat sini baru jadi cikgu"

"blup........."





.....>> cikgu-cikgu apa kata anda!

epy birthday utk mysis.. kujie..
moga panjang umur & murah rezeki..amin

26 comments:

Adry said...

haaa... dia conteng kat dinding!? hahaha... kena beli cat yang ble kasi bersih tu... senang...

Owh.. birthday kak jie ek..


Adry @ http://www.adrysabry.com

Purpleheart said...

Betul gak, bosan la asik jadi murid sepanjang masa, emmm... nak conteng dinding gak la... hehehehehe...

a.b geldofg said...

slamat pgi ckgu

ain said...

hehehe...pas ni kena suruh mama beli blackboard le.

Jard The Great said...

aku bukan cikgu.. hehehe..

syah shah said...

dari dulu sampai skarang saya duk conteng dinding... idakle jugak jadik guru pun... Kikikikikik :P :P

ShiDa said...

Hehe kelakar la sketsa tu!!
ok la tu conteng dinding.. dr menconteng arang di muka.. saper nak jawab???

moonie said...

bijak anakku..haha...abeh la umah ..

.fatin nabila. said...

salam singgah.

agak cerdik la budak tu, nak jadi cikgu, hehe`

kuIna Jentayutiara said...

ADRY ...>> ingat nk suruh buat lukisan mural

PURPLEHEART ...>> conteng kat blog la...

A.B.GELDOFG ...>> cikgu yg x berdaftar

AIN ...>> dh ada tp jarng digunakn..

JARD ...>> ko akn jd cikgu pd anak2 ko nanti.. aku tunggu saat tu bila ko akn tulis kat blog pasal anak2 ko... hehehe..

SYAH SHAH ...>> cat bangunan ker?

SHIDA ...>> conteng arang minta smpang la..

MOONIE ...>> suka menconteng & buat mamanya geram..

FATIN.NABILA ...>> suka tiru & ajuk apa yg cikgu buat.. cikgu jln sambil bwk henbeg pun selalu tiru.

ije said...

haha! bijak2~

pasni kena beli board la kak kuina. letak kat dinding~ feeling pakai kapur n marker..~

Neeza Shahril said...

oooo... patutlah diorang conteng dinding..
nak jadi cikgu rupanya.. hehee..

Happy Birthday Kak Jie..
nanti nak gi 'rumah' dia pulak.. :)

maswani said...

hehe..bijak2..tu tanda nya kreatif..

Luna said...

tu tandanya kena beli whiteboard tu..mcm anak sy pun atas kertas x rajin sgt...tp kalo atas whiteboard kemain....ngalahkan cikgu!

dilaOHdila said...

salam kenal dari acik dilla jugak
Nice BLOG!
keepiruPPPPP

ticnube said...

muhahahha.. pandaii nye anak die.. pandai.. muhahah.. cita2 murni tu...muajaah

nekPP said...

moning cikgu PP dtg pepagi nihhh..ekeke..kalu blackboard susah nak gantung..tempek ajer laa ketas lukisan yg paling besou tu kat dinding...

ONE ZABA said...

mujur tak conteng muka

kakpah said...

Ada tokoh nak jadi cikgu tu.
Tangan budak-budak memang gatal je nak tulis kat dinding. Bagi la whiteboard ke hape ke, dia tetap seronok nak tulis kat dinding gak.

Masa anak-anak kpah kecik-kecik dulu, kpah biarkan je dinding penuh dengan masterpiece diorang. Gasaklah. Penat nak mengecat. Bila dah besar, perangai tu hilang sendiri.

Anyway, it's a good try to buy her a whiteboard. Boleh la dia belagak jadi cikgu.

CuTeMiUt78 said...

heh.heh...heh.. gitu la plak..

syareena said...

1. auni& adam pun sgt pandai conteng2 ni,

2. cgu no komen la....

3. nnt die minta bli LCD lak sbb cgu skang pakai LCD ngajar hahaha

joegrimjow said...

besday besday
lalala

Pujangga Asmara said...

Camat Ari Jadi Kak Kujie.. Semoga Panjang Umur Murah Rezeki.. Tapi Yang Ke Berapa Kak Kujie Tu Kak Kuina? Hikss..

P/S:Nanti Saya Singgah Blog Kak Kujie.. Heeee..

kayteeze said...

Ooo...samalah dengan anak bongsu Tie. Conteng dinding guna crayon lagik! Macam nak pitam mencucinya..hu hu..sabor je laa...

~Cinta Cukulet~ said...

hehehe..kena beli whiteboard la letak kat umah

TokNabe said...

Ada orang sambut b'day ari ni,nampak gaya kena gi rumah dia la utk wish.

Budak2 conteng dinding... biarkan dia, kalau tangan dia bergerak tu maknanya otak dia pun bergerak. Tak pe... itu tanda2 budak yang pandai!