Thursday, March 12, 2009

Terjumpa Nikon D90


Apa yg akan anda lakukan jika terjumpa Kamera
secantik & secanggih ini?
Kembalikan kpd tuannya ? (siapa tuannya)
Jual ? (Mahal ooooo...)

Minggu lepas sahabat yg tinggal di Langkawi terjumpa kamera ini. Di dalamnya mengandungi gambar2 penyertaan pemilik dalam sukan antarabangsa juga gambar2 pemilik bersama keluarga, isteri & anaknya. Gambar yg penuh kenangan & nostalgia....


Kamera ini telah dikembalikan kpd pemiliknya di Hong Kong, salah seorng peserta Ironman Langkawi. Alamatnya diperolehi melalui gambar borang penyertaan yg terdapat di dlm kamera tersebut dengan harapan dia akan datang lagi pada tahun hadapan.

uhhhh tak sempat aku nak melaram dgn kamera canggih tu...
cuma jd tukang pos aje..

30 comments:

Sikelu said...

adehhh... best oo camera tuh.. tapi kalau dah bukan milik kita.. apa nak buat..

SiS-lin said...

x pe..yg penting hati kita jujur...nnti tuhan bg hadiah yg berlipat ganda utk kita...

ONE ZABA said...

tahniah atas kejujuran itu. yg baik tetap akan dibalas kebaikan jua

syah shah said...

waahhh... gile bess kalo dapat kamera itu... tapi iyelaa kan, bukan hak kita... mujur ada dia ambil gambar borang pertandingan... Kalo dak cemana nak carik pemilik kamera tuh, kan? Hihihihih

AziS said...

alahai bagus yer kalau betul2 milik sendiri kan...

nurul said...

adoi.... jujurnya kakakku sorang nie... tp x per akak Allah akan limpahkan rezeki kat akak... tapi memang cun giler kamera nie...

~Cinta Cukulet~ said...

huihhh kalau ilang kamera camtuh maunya nangis patblas ari tigablas malam tuh

atty's said...

mmg beh dpt kamera tu lama tingin nie.

tp tuler.better pulangkan.nanti ade rezeki len..

atty's said...

lupa nak ckp..salam kenal..

Yunus Badawi said...

Hong Kee tu tak jemput kawan ko pergi tempat dia ke? Kalau dia bayarkan hotel utk 2-3 malam pun belum sampai mcm harga kamera tu kot.

iza~de~bintang said...

adeh sayangnya hilang barang berharga camni..
kalau dia tu dapat balik tentu happy gilerrr

CuTeMiUt78 said...

oh..oh.. takpe la klu dah nama bukan rezeki kita..klu dipulangkan pada pemiliknya lagi byk rahmat yg kita terima

SRISUFI said...

Bagusnya sahabat akak tu. Semoga dunia bertambah respect kpd Malaysia....dan bangsa Malaysia.


=)

Jard The Great said...

terjumpa??? rezeki jgn ditolak.. hehehe

TokNabe said...

dalam perancangan nak sambar D90 ni.... kalau org punya tak payahlah cuba milikiya.

kuIna Jentayutiara said...
This comment has been removed by the author.
kuIna Jentayutiara said...

Shabat-sahabat semua ...>>

Harga kamera itu sndiri dh tinggi apatah lg gambar2 yg ada dlm kamera tu, tentu amat bernilai & bererti. Aku siap leh tanya 'betul ker nk hantar balik nie', rasanya waktu tu syaitan dgn iblis berlegar2 disisi meracun & menggoda. Sapa tak mau barang tu tp
biarlah kita miliki dgn cara yg halal baru dpt berkat kan..

.. > klu tak tahun depan Ironman Langkawi akan kehilangan seorang peserta.

Jard The Great said...

baiknya kak.. hehe..

takpe.. lepas nih.. mana tahu rezeki tambah murah..

dpt secara halal lagi bagus.. hehehe..

=p =p

ain said...

dasat kamera tu..klu akak jumpa mmg tak tau nak guna le.

syareena said...

huhu cian tuan die...
buat jejak kasihan la...

yOnnA said...

ya tuhan!!! hahahha
camera gila canggih!!!!!!!
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
tp kalau yonna jumpa pun,sure akan dikembali pada tuan dia ;p
ecehh ckp je cmni,
ntah2 bila jumpe betul2, amek terus hahah

Chekgu BaniHassim said...

jujurnye...
bagus2...

Neeza Shahril said...

nasib baik lah camera tu dijumpai tangan yang jujur..
kalau tidak, selamat jadi duit dah... :D

dugaan tu kuina..
Alhamdulillah kuina berjaya hadapi dugaan itu dengan tabah..

lupekanje said...

bestnyer..acik tingin kamera yg canggih2 centu...komfem kepit ngan kamera tu je klu gi memana..heheh

manje said...

ada juga insan berhati mulia mcm akak... :)cuba bygkan kalo ada org yg tak ber ati yg terjumpe... huhu mau berkubur la semua kenangan dan kamera tu skali...

>> buat baik di balas baik...

DrSam said...

Tahniah! You've won the great battle within.

p/s: sekarang pun masih tercari-cari teropong hikmat Digital.

en_me said...

walaupun me bukan 'nikonian', tapi memang bestt ooo kalo dapat free satewwww bebbb..

kuIna Jentayutiara said...

mungkin pemiliknya boleh mendptkn yg baru tp dia tak mungkin mendapatkn semula kenangan yg ada di dlm kamera tersebut.

...>> udah ditakdirkn ia bukan milik ku.. uhuk, uhuk...

Shifu67 said...

waduhhh..... kamera yg dah lama aku idamkan.... tapi baik la pulangkan kpd tuannya.... dapat gak pahala

BAGAK said...

berapa kos hantar ke sana?