Tuesday, March 3, 2009

Rindu itu datang Tanpa Diundang, Cinta itu Hadir Tanpa Titik Akhir

Hari nie nk jawab TAG pasal Cinta dari Abang Long, pas2 nk rehat jap.
Ada apa dengan CINTA?

Ketika rmhtangga ku hancur pd thn 2000, aku bertekad utk hidup sndiri, membesarkn anak sendiri, berdiri di atas kaki sndiri. Hidup perlu diteruskn walau apa jua. Menyambung semula pelajaran sambil mengukuhkn kerjaya tanpa memberi seminit pun ruang utk bersendirian mengenang nasib. Seluruh tumpuan hanya pd kerjaya & anak2, ternyata tiada apa tergugut, pelajaran anak2 tetap sempurna, tetap terbaik. (br berumur 20-an dh jd single mom). Penceraiaan bukan berakhirnya kehidupan. ianya memberi ruang utk kita menilai kehidupan, memperbaiki kesilapan, mengukuhkn kehidupan. Aku cuba membunuh CINTA dr hidup ku, membiarkn masa berlalu pergi.

8 thn jatuh & bangun sndiri, CINTA itu datang lagi, ternyata aku tak mampu membunuhnya. Rindu itu datang walaupun tanpa diundang, CINTA itu hadir tanpa titik akhir.......
dan penyatuan ini, adalah penyatuan CINTA & KASIH SAYANG terasnya adalah pengajaran, kuncinya adalah persefahaman.

oppssss terlebih sudah................ Soalan tentang WARKAH CINTA

1. Bila kali pertama menerima WARKAH CINTA ?
Menerima sekeping kad dengan bahasa cinta,indah & puitis, membuatkn aku ter'angau' membacanya. Kad tu di pos kpd ku menggunakn alamat kolej tertulis nama penuh ku. Seorg jejaka India bernama VJ mencurahkn isi hatinya dgn penuh perasaan. Kesoknnnya aku menjejak VJ, rupa2 jejaka ini adalah secret admire sahabat baik ku, bukannya aku & dia tersilap nama.

2. Dalam WARKAH CINTA ada lirik lagu atau puisi atau pantun atau syair atau sajak ?
- semua ada..

3. Dalam sampul WARKAH CINTA, ada ditabur bedak atau haruman ?
- tiada

4. Masih disimpan semua WARKAH CINTA ?
- diserahkn kembali kepada pengirim

5. Ada disertakan gambar ?
- belum lagi kot...

6. Masih disimpan WARKAH CINTA itu didalam sampul asalnya ?
- mungkin pengirim itu telah membuangnya

7. Pernah dibaca selepas itu ? atau disimpan buat kenangan dan sebagai harta ?
- Tidak

8. Tarikh WARKAH CINTA pertama yang diterima ?
- tak pasti... lopa dah

9. Adakah sesiapa yang tahu tentang WARKAH CINTA anda ? Umpamanya anak atau saudara ?
- kad itu dihantar menggunakn alamat kolej, so ramai org tahu aku menerima kad, malah kecoh 1 kolej bila mereka tahu VJ tersilap orang.

10. Pendapat ANDA. Mana lebih mendebarkan ... antara Surat @ WARKAH CINTA atau emel atau sms ?
- warkah cinta la... romantik, boleh tulis beribu2 perkataan, dibaca dngan penuh emosi.


so abang long ... penuh ikhlas & jujur tugas ini dilaksanakan.

17 comments:

CuTeMiUt78 said...

oh..oh..begitu rupanya..

Jard The Great said...

haha.. bole plak tersilap nama org.. lawak seh

kakpiah said...

adoi.. sib baik tak kena tag ceni..
bahaya oo nk jawabb...
hehehe...

Neeza Shahril said...

salute!
neeza impress dengan sesiapa sahaja yang mampu bangun setelah jatuh...
semoga bahagia sentiasa jadi milik kuina.. Insyaallah..

dakgilachoc a.k.a nani said...

wah tersalah antar erk..hehe..ok gak tu..merasa gak dpt surat cinta kan..ahaks..

-SRISUFI- said...

aduh kak..

intronya sahaja menjentik hati utk terus membaca catatan ni.Akak,tabik spring kat akak.

semoga akak semakin tabah menempuh ujian hidup

Dee said...

surat cinta pertama yg amat bersejarah ye..bila ingat mesti senyum sorang2kan..

Chekgu BaniHassim said...

saya tak pernah ade pengalaman ade warkah cinta...
huhu

Ezad said...

warkah cinta?
sms je maa.. tak yah karang ayat.. hehe

Yunus Badawi said...

Hidup tanpa cinta, laksana udara tanpa oksigen. Kita perlu ada rasa cinta utk meneruskan hidup ini - cinta sesama manusia dan cinta kpd Pencipta.

Gadis.. said...

dalam kehidupan saya, tak pernah pun ada surat cinta kak. apatah lagi sms, percintaan saya biase je :-(

Gadis.. said...

saye x pernah dapat surat cinta kak ;'(

Gadis.. said...

saye x pernah dapat surat cinta kak ;'(

Abang Long said...

TERIMA KASIH. TERIMA KASIH.

KEJUJURAN adalah NIKMAT.

en_me said...

ghitewww.. thanx for sharing d info..

ONE ZABA said...

pihak bank amat mencintai aku. selalu antar surat (bil la tu)tanya khabar.

need some rest??? ambik lah cuti... berehat . mai makan angin atas gunung ni.

azam said...

haha saya upah orang tulung tulis warkah cinta yang pertama wakakaka sengal betul hehe anyway si penerima pon dah tiada lagi kembali mengadap ilahi dah.....