Thursday, December 18, 2008

3 cara elak bosan dengan rutin harian

Intro :
view dr balkoni rmh ku... skarang bilik tingkat atas nie aku dah sewakn kpd sorang awek sabahan, cina kadazan. Anak dara aku panggil Stacy sbb muka dia iras Stacy, hari tu masa aku bawa dia kesini dia ngadu kat aku ...

"ma, apasal kakak tu x jawab adik bg salam"
"dia bukan muslim la......."

Sebenarnya nak bagi tau ....

aku simpan semua tag, award, hadiah disini... meh tgk......
tag dari Ahtok

3 cara elak bosan dengan rutin harian...

...>> bangun tido : lepas buka mata, rutin harian kita akan bermula....

mandi : kalau hari nie pakai shower, esok lusa jirus la pakai gayong pulak, berenang ker, berendam ker.... sabun mandi pun tukar2 gak, ubat gigi pun sekarang kan ubat gigi byk perasa... mcm jenis & wangian ada. Bilik air pun leh tukar2 gak klulah kat rmh tu ada byk bilik air..

pergi keja : tukar keta la kan... hr nie BMW esok bwk la BMX lak, laluan nk g keja pun.. tukarlah, tak kan nak tgk awek yg same aje tiap2 hari kat bus stop tu....

buat keja : tempat keja & jawatan sure x leh tukar2 kan... so terimalah seadanya cm buat yg terbaik.. hari ini lebih baik dr semlm pastu klu bos x puji, puji diri sndiri... ngeh3x

dia bagi tugasan 3 aje..... cukup la tu...

nie anugerah lak... layan...

dari DAZZ
Dari Ju


yg nie dr TERA


16 comments:

Tirana said...

Cara saya mengelakkan bosan ialah dengan membaca dan menulis..hehehe

Mak Su said...

tag teknik elak bosan?

1st time tgk tag cenggini, senang jugak nak jwb ek.

CaBaiKeRinG said...

lamanya tak pi perlih!

dulu aku selalu pi arau... dengan padang besaq... masa kak aku duduk sana...

hehehhe

link aku wei...

www.cabai-kering.blogspot.com

UnGu VioLet said...

akak, ade tag untuk akak!!!

Pujangga Asmara said...

Mandi : Macam P. Ramlee dalam seniman bujang lapok..

Pergi Kerja : Try lah tukar selera..naik basikal..

Buat kerja : Kalau semalam rajin, hari ni cuba jd malas..ahahaha..

nice entry kak..

Jard The Great said...

kim salam dgn org sabah tu.. hehe

naz ilyn said...

Salam...

tu dia belum tanya lagi napa tak sembayang...

p/s: panjang ceritanya...

kuIna said...

Tirana ...>> ok gak tu

maksu ...>> jawab la tag nie klu sudi

rosesNtheboyz ...>> sila2....

ungguviolet ...>> ok, ok nanti akak g jenguk2

pujangga asmara ...>> nk tkar nek kpl trbang lak

jard the great ...>> awek tu sambut krismas la..

Neeza Shahril said...

BMW tadak, BMX pun tadak..
boleh tak hari ni jalan kaki,
esok merangkak
lusa meloncat..
hehehee...
nanti sure orang hantar pergi tg rambutan kan ;)

iza~de~bintang said...

kalau bosan, dengar lagu retro pastu berkonsert ria dalam bilik ok gak :D.

Anonymous said...

kerja itu perkara paling best. kalau cuti terasa cm bosan pun ada gak kak ina

Yunus Badawi said...

Apa dibuat bdk Sabah tu kat Kangar? Silap haribulan org ingat dia awek siam hehehe

kuIna said...

neeza ...>> itu org panggl x sihat

iza ...>> buat konsert peribadi yer... hehehe

syam ...>> yer coti kekadang bosan tambh coti sorang2

YB ...>> bdk tu keja kat UNIMAP

MrsMama said...

Saya kalu bosan, main-main dengan Nurin.
Pastu membaca buku dan majalah lama-lama.
Melayari internet.

Nasib baik Nurin tak nampak budak muka stacy tu kalu tidak gerenti dia cakap alamak, terlebeyy suda.

Ajeem said...

bagus tips tu tapi tiada berkenaan di hati...maaf ya...mungkin tidak 'match' kot...kalau saya bosan,saya suka membaca buku kegemaran..tiba-tiba semangat tu membara...biasanya begitulah..kedua..saya mau tengok movie yang saya suka..magik la selalu..ketiga saya mau makan dan keempat pi tidur kejap dan moga mimpikan sesuatu yang memebri nafas baru....hehee

kuIna said...

mas ...>> pengaruh AF yer

ajeem ...>. tak sesuai dgn student