Saturday, December 20, 2008

Nur Islam ke Kundasang

en3 aku terdahulu ceritakn tantng penyewa kat tingkat atas rmh ku. Dah hampir setahun aku sewakn bilik tu kat gadis kadazan tu & selama itu aku tak prnh naik menjejak tingkat atas lg.

Semlm entah mcm mana aku naik ke balkoni untk mengambil beberapa utas dawai. Untk keluar ke balkoni terpksa melalui bilik gadis ini. Bkan melanggar privasi cm itu sj jalan utk ke balkoni. Terkejut aku bila ternampak beberapa buah buku agama mengenai islam, quran & hadis di dalam biliknya. Aku terharu sambil mengucap kalimah Allah. Rupa2nya gadis itu sedang mendekati islam, sedang mendalami islam.

Aku tunggu khabar gembira itu dan sentiasa berdoa moga nur islam terus menyinari hati & sanubari dia. Aku gembira dgn apa yg aku temui, TUHAN bukakanlah hati dia utk menerima hidayahmu, petunjuk mu!

Berdoalah untuk gadis ini moga islam bertahta dihatinya, dijiwanya.

18 comments:

Chekgu BaniHassim said...

alhamdulillah...
sinar Islam tu dah mengintai...

Tirana said...

Ye..mudah-mudahan Allah membari petunjuk kepadanya.

Abang Long said...

Kita juga bertanggungjawab untuk memberikan bimbingan seterusnya.

naz ilyn said...

Salam...

seronok dan terasa bangga mengetahuinya... sesama ler kita mendoakannya yer...

p/s: moga hidayah meresap ke jiwanya..

Mummy Cool said...

insyaAllah.. semuga apa yang baik itu akan sentiasa diberkati Allah..amin!

Neeza Shahril said...

neeza suka bila tahu orang bukan Islam berminat nak masuk Islam..
at least, hati dia ada untuk mendalami Islam..
berbeza dengan orang yang dah Islam ni.. sesetengah tu, makin menjauhkan diri dari Islam.. sedih...

Rashid said...

Alhamdulillah.. sama-sama kita doakan ya. Moga gadis kadazan itu beroleh nur ..

Tie said...

Oh..gitu..

Mungkin kuina boleh perkenalkan diri...bukan nak busybody, sekadar bersahabat.

Kalau dia rasa selesa, mungkin dia boleh cerita tentang dirinya ... tapi biarlah dia mulakan dulu...

KAMATO said...

SEmoga beliau diberi hidayah

iEn said...

ALhamdulillah.. akhirnye terbukak jugak hatinyee.. dia agama apa sebelum nie?

arsaili said...

salam..saya juga menunggu khabar gembira itu..keep us posted

MasNurin said...

Alhamdulillah kalu akhirnya dia memilih Islam sebagai agama. Kadang-kadang bangsa asing bila memeluk Islam diorang akan jadi lebih taat dari yang dilahirkan sebagai Muslim.

Hidemichimomotani said...

Dan berapa banyak pula bilik milik org yang mengaku Islam mempunyai buku-buku mengenai Islam, Quran dan Hadis?

Lahir Islam bukan tiket untuk mati Islam.

kuIna Jentayutiara said...

sama2lah kita berdoa utk dia ya...

twistiesgurl said...

amin...

Kasawari said...

Alhamdullillah.. semoga Jalan Yang Lurus itu terbuka untuknya.... Aminn..

nurul said...

Alhamdulillah... sama² kita doakan utk dia... bukakan pintu hati hambaMu itu Ya Allah...

Ajeem said...

ingatkan cik ni ke kundasang..hehe...memang ramai juga kadazan yang menganuti Islam...kaum kami tidak terikat dengan apa agama yang diamalkan..kami diberi kebebasan memilih apa agama yang dianuti..