Friday, June 6, 2008

Minyak O Minyak


Minyak O minyak... semua orng sdng membicarakn pasal kenaikan harga minyak, DRASTIK, bukan setakad dibincangkn di kedai kopi, di pejabat, kedai makan, dalam kereta, di dalam lif malah di dalam tandas, daripada tua sampai yg muda termasuk yg tak tahu apa2. Apapun ini kenyataan yg perlu kita hadapi.@nangih
Baru sehari harga minyak dinaikkn harga barang2 dah mula naik. Baru td aku terima fax drpd pembekal 'ready mix concrete' hrga konkrit akan dinaikkn sebyk 40% pd 9 Jun ini. Konkrit......... apa kena mengena konkrit dgn minyak??????? Harga besi & keluli pula dah naik berkali ganda sejak 2 3 bulan lepas. Harga 'Bitumen' dah lama naik, dah lama ikut harga minyak mentah.

  • Penguasa bus sekolah akan menaikkn tambang sebanyak 35%
  • Penguasa lori akan menaikkn caj sebanyak 35% jugak
cukup la 2 perkara nie tak perlu senaraikn byk2 ......... kesannya semua barang akan naik HARGA & semua org akan naik hangin....apa kita nk buat... nak bantah, dak demo... ISA sedang menunggu!

MAKANAN .... naik ker turun ker kena beli... utk makan, tak ada makan mcm mana nak hidup!



pssstt ....>> di sebuah pondok di hujung bandar seorng tua menepuk dahi... aku tak punya kereta, aku tak punya motor malah tak punya apa2 jentera berenjin... kenapa aku jadi mangsa.@fikir

4 comments:

mama ranggie said...

jgn naik minyak dah lah kak...

uwaaaaaaaaaaaa..........

azam said...

entahla dizaman pak lah kita dihumbankan dengan beban yang terlalu berat....demo tak bagi rakyat saja yang salah huh depa ini dah lupa depa wakil rakyat bukan wakil peniaga

TokNabe said...

Semua naik...dan akan naik, naik, dan naik lagi. Hujan je yang turun kebelakangan ni.

Bersabar ler.

Jentayutiara said...

mama ...>> ingat nk buat bisnes jual minyak gak... minyak angin

azam ...>> salah siapa?????

toknabe ...>> hujan yg lebat bw bencana.