Monday, May 21, 2007

Jom Mendaki .... Bukit Wai

Ahad cuti... 10.00 pagi..sedang berehat setelah penat menyapu embun di puncak Bukit Lagi Hp aku berbunyi... "ina pkul 3.30 ke Bukit Wai di Kuala Perlis, nak ikut jom"... menarik , aku belum pernah sampai lagi kata orang agak mencabar.



Kuala Perlis terkenal dengan jeti ke Pulau Langkawi , perkampungan nelayan dan Laksa Kuala Perlis. Sedap sehingga menjilat sudu... (maaf kalau ada yang mengidam). Terdapat sebuah bukit batu kapur di sana yang dikenali Bukit Kubu. Untuk ke puncak kita hanya perlu mendaki tangga yang dibina khas. Tak la tinggi sangat. Maaf terlupa nak menghitung tangga tu. Tapi aku lebih berminat untuk mendaki Bukit Wai.

Pukul 4 kami dah sampai di kaki Bukit Wai. Hutan....Bukit ini tak la tinggi sangat, diselaputi hutan dan semak samun, di kaki bukit terdapat kawasan perkuburan cina dan dusun buah-buahan... tidak ada trek khas untuk ke puncak sebab itu kami memerlukan jurupandu yang biasa mendaki. maaf tiada gambar nak dipaparkan sebab aku tak bawa kemera.

malangnya jurupandu yang dijanjikan tidak dapat datang... uuwaaaaa... Tak apa aku akan datang lagi!!!!!!!

No comments: