Wednesday, May 20, 2009

Jagung Manis 4 RM2.00

aku beli jagung manis...

4 RM2.00 murah ??????

tpi x leh makan lagi

kena tunggu 3 bulan

sbb aku beli yg ini ... bukan yg itu...
cehhhh bungkusan punya la besar tp ada 4 biji aje...


27 comments:

syah shah said...

benih dia ade 4 butir je ke? Isk... gile mahal kalau macam tu...

*SiRibenMerah said...

jagung rebus satu... hehehehe =)

buh planta yek...shedapppp~

kayteeze said...

Errr....ingat betul2 tadi, he he..

© Opah De said...

Salam Ku Ina...
Salam kenal. Alamak... opah jenis yang suka beli dan makan kejap-kejap tu jugak. Tak koser opah nak tunggu lama-lama. Lagipun I don't have green thumb. Mesti tak menjadi punya jagung tu kalau opah tanam... huhu...

Mak Su said...

aiyo...lamanya nak merasa. sabar, sabar (sambil urut pusat, oops!)

lupekanje said...

laaa...tipah tetipuuu..heheh

kuIna LadyInRed said...

SYAH ...>> 4 aje... packing aje besar, nak tergelak dibuatnya.

RB ...>> nanti singgah la kat Gurun.. psssst jgn lupa utk akak yer.

KAYTEEZE ...>> ngeh3x... tnggu 3 bulan lg yer... sabar sabar

OPAH D ...>> 3 bulan x lama, itupn klu x dimakan musuh tanaman.

MAK SU ...>> yer yer... sabar, sabar.. x lari agung dikejar1

LUPAKANJE ...>> acik jom p Gurun sy blanja jagung.

Abg Din said...

ingat kan dah siap utk dimakan...

rupa-rupanya, hanya utk tatapan....

kena tgu 70 hari baru boleh dimkn hasilnya.

maza said...

Hampehhhh

den terkeno.. hampehhhhh

petuiii....

hehehehhe

[l](kejam jari kaki den mengonangkan cerito ekau ni lah milah oiiii ) huhuhu [/l]

izan said...

kuina,

ish-ish... samalah kita - mahalkan harganya - benih paling mahal.

tapi ;( sampai sekarang tak tanam2 lagi.

Yunus Badawi said...

nanti bila dah nak petik ko roger aku. InsyaAllah aku dtg. Tapi cukup ke?

ONE ZABA said...

nak murah lagi, mai sini...4 sepuluh hinggit tau. tak makan jagung pun tak apa kalau gini.

Ezad said...

errr...

jagung 4 biji?
4 biji??

4 biji rm2?

mahal sungguh!

heh!!

TokNabe said...

Nanti dari 4 biji benih tu.. tumbuh 4 pokok jangung, dari setiap pokok jagung tu akan keluar 6 tongkol jagung. jadi semuanya akan ada 24 tongkol jagung.


......kira murah ler 40 tongkol jagung RM 2.00.

ain said...

hehehe...terkena lah kita hr ni!

ku tak sempurna said...

selamat menanam jagung..

dulu pernah ambik subjek elektif.. tanam jagung ... kelakar pula bila difikir2 balik... tp ada gak pengalaman menanam jagung..
sekejap je kak.. tapi kena rajin..


psssttt...
klu dah berjaya, boleh beli 55 plastik lagi benih tu,.. buat ldg plak..

ekkekekeke

xiiinam said...

Masa mengandung cklah suka makan jagung bakar, jagung kukus, pocorn. bubur jagung....emping jagung...asalkan jagung....




Baru pagi tadi Pengetua cklah bagi jemput-jemput jagung +ikan bilis...pergghhhh....

paiseh said...

gile ah.. lima posen sebutir??
kalu tak reti tanam lagi haru wo..!!

mae said...

jgung baka baik ni kot..nati bsar x payah rebus..bakar..bleh mkan mentah2 kot..sbab tu mhal

Marzalina said...

laa..ingatkan memang murah betul tadi..nak suh tolong belikan kat saya hehehe

kuIna LadyInRed said...

ABG DIN ...>. 70 hr lg sy buat en3 jagung rebus lak.. ok..

MAZA ...>> tayang benih dulu, baka baik nie.. 70 hr lg tayang real jagung lak.

IZAN ...>> hahaha niat tu dh ada ti pelaksanaan tu aja belum

YB ...>> OTW nk datang singgah la kat Gurun dulu ya!

OZ ...>> Hr tu beli kat Kg Raja 1 RM3.50... fuhhhhhh, apasal OZ x tanam a.. sy nak g petik.

EZAD ...>> dr 4 biji akn jd 14, 14 akan jd 40, 40 akan jd 400, 400 akan jd 4000 ..........

TOK NABE ...>> terima ksh cikgu.. soalan peperiksaan nie.

AIN ...>> hehehe

KTS ...>> 1 pokok akan dijdkn benih utk buat ladang... isssshhh ada tanah lg ker blkang rmh aku!

XiiiNAM ...>> nasib baik cKLah x mengidam klu x kena simpn la satu.

PAISEH ...>> itu pun belum tentu idup tu...

MAE ...>> harap baka baik akan hasilkn buah yg baik..

MARZALINA ...>> tunggu sy singgah kat Gurun beli jagung.

julietchun said...

3 bulan yer, penantian itu satu penyiksaan,hehehe. tapi hepi dpt merasa hasil tanaman sendiri.

kuIna LadyInRed said...

JULIETCHUN ...>> sabar.............. aku pn x sabar nk dpt hasilnya nie

Yunus Badawi said...

apa ada di Gurun selain kambing gurun? hikhikhik

kuIna LadyInRed said...

YB...>> itu la tmpat fofulur pasal jagung2 yg manis & berkrim... ladang2 di kaki gunung jerai...

lupekanje said...

haiiiihh..bru prasan ...ada jemputan makan jagung kat Gurun...uwaaaaaaaaaaaaa... Ai laiiikk..
kuina.... sampai biler musin jagun tuh? klu pos tk leh ke...wakakaka..
sodap eeh jagunn..telioo..

kuIna LadyInRed said...

acik.... jom la coti2 malaysia...