Thursday, March 5, 2009

Rezeki datang Golek2...

Pagi semalam : ada bekalan atas meja... 2 ketul bun kacang merah ..... Rezeki...
tinggal satu aje, satu lg dah kena ngap....

Tengahahari : main kontraktor ajak g lunch. Lokasi pilihan Restren Sarang Burung Jalan Pdang Besar, ada bubur pulut itam yg manis berkrim -yummy- ehhhh kat sini ada Jus Poligami tau....

Sesampai saja udah penuh, ada pelajar kolej berhampiran buat jamuan so berangkat Restren Tok Mek pula di Kwasan Empangan Timah Tasoh... jauh tu.. lebih kurang 30km. Makanan kat sini sedap, resepi turun termurun sejak 1959...

Tgh makan mereka tanya
"how far Padang Besar from here?"
" tak jauh, 15minit"
"Jom kita pergi..."

Yehaaaaaaa..... . g Padang Besar
Mereka belikan mempelam Tong Nam utk aku.. sedap.. manis. Toce, TocePagi2 nie pula HP cap ayam berkokok
"jom bfast"
ngeh3x rezeki jgn ditolak.. org nk blanja
"ko dok sumbat apa kat poket?
" Yer la aku mana ada wallet lg"
"lor... ptg nie aku nk g Bangkok, nanti aku cari kat ko, ko nak mcm mana"

Yehaaaaaa... org mengantuk disorong tilam, alang2 nk beli cari la yg ........... hehehe... namapun perempuan kan...

17 comments:

TERATAK ONEZABA said...

ya betul..betul...betullll!!! rezeki jgn ditolak . kalau boleh kongsi la sama. nampak sedap je buah mempelam tu.

SRISUFI said...

hehehe
rezeki jgn ditolak.hikmah di sebalik kejadian yg menimpa.


=)

Honey Bee said...

mewah rezeki nampak...makan kena beragak sekarang nie...takut penyakit datang menjenguk...

CuTeMiUt78 said...

heh..heh..heh.. memang murah rezeki..

Neeza Shahril said...

kan betul rezeki datang dah tu...
alhamdulillah..
comelnya wallet tu :)

Chekgu BaniHassim said...

bertuahnye badan...
melimpah2, bergolek2 dtg...
huhu

Jard The Great said...

see!! positive things are bound to happen!! hehe..

pssstt.. cantek ar dompet tu!

Tie said...

Alhamdulillah......kata orang, bila kita ditimpa musibah,atau dugaan, maknanya kita akan beroleh rezeki....hi hi....

TokNabe said...

Hehe..tolak2 kan rezeki untuk orang lain sikit. :D

lupekanje said...

klu hari2 camni best kan..

Ezad said...

nak tanya lagi..

kilang bonia tu bukan kat kepong ke?

manje said...

salam

murah rezeki... lepas ni kena lebih berhati2 ye... :)

MasNurin said...

salam,

Sori lama tak jenguk sini..baru bis bengkel. Kita tak penah try sarang burung tu. Kalu tok mek..dengar nama Pn Mas.... mesti dia dah meluat kot..maklumlah ari tu sudah 'kena' sama saya. Hehehe ujian komputer JPJ dah lulus, minggu depan p kelas bukak tayar..pastu boleh bejar memandu. Pas dapat lesen bole p padang besar.......makan kat mana? Tentulah kat TERATAI PUTIH. Ngehehe pastu soping di mana? Arked Niaga of coz...sorga..sorga.

Dee said...

tulahkan..rezeki ditarik dan ada rezeki lain lak utk kita..alhamdulillah..berkat org yg sabar..

AyKay said...

salam ziarah,

Alhamdulillah, banyak rezeki

echah_syed said...

aku pakai purse rege sploh hengget jek :)

nak BONIA/SEMBONIA ! :D

kuIna Jentayutiara said...

one Z ...>> sat nk kupas & tayang... hehehe

srisufi ...>> betui, betui, betui...

honeyBee ...>> betul, pemakanan kena selalu berjaga

cutemiut ...>> syukur

Neeza ...>> alhamdullilah

chekgu B.H ...>>rezeki jgn ditolak kn..

Jard ...>> hehehe...

Tie ...>> syukur alhamdulillah

TokNabe ...>> opppssss.... tersedak pulak!

lupakanje @ acik ...>> yer2.. hari2 mau..

ezad ...>> betul tp kat Malaysia mahal gila

manja ...>> hehehe...

MasNurin ...>> akan ku tunggu saat & ketika itu.. yehaa...

Dee ...>> Alhamdulillah

aykay ...>> Alhamdulillah

echah-syed @combi ...>> harga 10 hinggit tp isi dalam ratus ribu..