Wednesday, March 18, 2009

Jangan Di Tiru.. Dosa tak diampun Tuhan

dan janganlah kamu berputus asa dalam menggapai kurnia Allah, sesungguhnya yang berputus asa hanyalah kaum kafir sahaja'' - maksud surah Yusof : 78

a
s I jumped off the
building...

I saw the known loving couple in 10F is hitting each other


.... janganlah kamu membunuh dirimu, kerana Allah maha menyanyangimu'' - maksud surah An Nisaa : 28

Drpd Abu Hurairah ra katanya bahawa Rasulullah saw bersabda, "Barangsiapa bunuh diri dgn menggunakan sebilah besi, maka besi dalam genggaman tangannya itu kelak akan dia buat utk menusuk perutnya sendiri di dalam neraka jahanam selama2nya. Barangsiapa meneguk racun utk niat membunuh diri, maka dia kembali merasakan racun itu kelak di dalam neraka jahanam selama2nya.....(ila akhirul ayah)"[HR Bukhari, Muslim, An-Nasa'i dan at-Tirmidzi]


12 comments:

SiS-lin said...

apa nk jd dgn mereka yg sebegini..Sebagai umat islam beragama patuh kepadanye,kita ada iman dn jiwa yg senantiasa boleh meminta dr nye,fikir panjang dn sayangi org2 yg tersayang...minta d jauhkan...

fazemy said...

Islam itu indah kan. dah ajar kita segala2nya. agama lain takde ajar. buat apa bunuh diri..dah tiba masa mati jugak kita. tggu je masanya. psl mslh yg berlaku...bunuh mslh tu..bunuhlah kwn baik yg tidur dgn boyfren tu..lg puas hati..klw mati kena gantung skalipun takdelah sia2 sgt. :-)

~Cinta Cukulet~ said...

betul la ..manusia jarang bersyukur dgn apa yang ada dan sering mengeluh dgn apa yg mereka dapat...alahaiii

Mak Su said...

jgnlah kita merugikan diri sendiri

SRISUFI said...

dunia dalam mcam2 ada.

memang bak iklan Astro..

MACAM2 ADA!!!!


=)

Neeza Shahril said...

bunuh diri = neraka yang kekal abadi
biar teruk macam mana pun, ianya dugaan Allah...
semoga kita semua lulus dugaan Allah itu...

UnGu VioLet said...

wadusss.. bahaya tuh..

Chekgu BaniHassim said...

maksdu tersirat disebalik entry ini??
huhu

CuTeMiUt78 said...

betul tu.. jgn diikut kan cara yg sebegitu..

Heartless Devilish said...

sumer orang ada masalah memasing..
cuma cara kiter menyelesaikan masalah itu berlainan..
how we overcome & manage the problems....kan?
commit suicide is not the way..
it wouldn't settle any prob also..
menambah masalah ada lar.. penin mak pak pikir persal per lar anak dier bunuh diri..muekekeke

ain said...

fenomena bunuh diri ni dh jd mcm perkara biasa dah sbb kurangnya ilmu dlm agama.

Dee said...

walau ada segunung masalah..bunuh diri itu tiada dlm kamus hidupku..hehehe..