Monday, March 16, 2009

0 km lagi nak sampai...

Apa benda nie? Ha ini la mercu tanda Kangar. Pagi Isnin yg terang benderang nie aku dah TAWAF benda nie... Mencari tempat parking untk mengunjungi CIMB Jalan Penjara, Kangar, Perlis. ( Tu... di belakang tembok tu) Kangar tak ada penjara tp ada JALAN PENJARA !!!!!

Dpat tmpat parking aku pun dgn semangat masuk utk menyelesaikn tugas2 khas aku tp dukacita dimaklumkan KPPK 11 (Dokumen Pengenalan Sementara) TAK SAH, TAK LAKU DIGUNAPAKAI. Aku diminta ke Jabatan Pendaftaran buat pengesahan. aDuhhhhhh nak gerak ke tmpt lain pulak..

Bergegas pula aku ke Bangunan Persekutuan. .. teruk oooo... Tunggu punya tunggu aku diminta masuk ke bilik VIP (VIP u.... ) & dimaklumkan KPPK 11 aku TIDAK boleh disahkan kerana Kad Pengenalan aku dah siap & telah dihantar ke JPN Kuala Muda. Bermulalah episod mendung aku, semuanya tertunda, tergantung tak dpt diselesaikn. PENAT, BUANG MASA......

.... >> Kredit kpd Sikelu utk gambar tu. Pernahkah anda terjumpa batu tanda spt ini? Sebenarnya batu tanda ini selalunya ditemui di hadapan PEJABAT POS. Kenapa di hadapan pejabat pos? Sbb dulu2 zaman tok nenek kita, zaman penjajah, zaman BATU bkn KM, jarak sesuatu tempat dikira berdasarkan jarak dari PEJABAT POS ke PEJABAT POS. So klu nk tahu dimana pusat bandar sesuatu tempat carilah batu tanda ini. SELAMAT MENCARI!

10 comments:

SRISUFI said...

Mencabar sungguh pula keje nya kak.

hehehe

**nak dptkan perencah laksa tu kt sini tak tau. tp kalo akak nak sri leh dptkn utk akak. Mak salu kirim brg dr sana.

Dee said...

sian kan..tulah susahnyer ilang mykad..leceh..

x penah tgk batu tanda tu..

Neeza Shahril said...

cool! elok gak ada tanda gitu.
Barulah kita tahu yang kita betul sampai kat town tu..
sekarang ni ramai orang salahguna IC orang lain.. tu pasal lah procedure sangatlah leceh kot..

Chekgu BaniHassim said...

nice jugak milestone nih...
tengah2 bandar ek??
rase mcm pernah nmpk batu cemni kat bandar manentah...
kat negeri 9 ke manentah...lupe...

Shifu67 said...

ooo... kat sini la pusat bandar tu eiii... klasik batu ni... la ni payah dah nak nampak benda2 cam ni

Ma_sUyinFiqah said...

lah..siannya ina. Semalam kita sibuk exam ler tak sempat nk YM.

yginsaf.com said...

"jarak dari PEJABAT POS ke PEJABAT POS" - tapi ramai yg masih tak cayerr ghitewww.. me ada wat entri lepas:

http://yginsaf.com/2009/01/07/kuala-lipis/

Sikelu said...

adeh.. jenuh juga tuh, nak kena pi Kuala Muda lak.. hmmm sekarang ni bertaraf penduduk tak bertauliah lah kan..?

kuIna Jentayutiara said...

srisufi ...>> tq, nanti akak nak masak akak bg tau ya.

Dee ...>> leceh betui nie...

Neeza ...>> byk urusan tergantung nie.

shifu67 ...>. msh ada dibeberapa kwsan

mas ...>> exam ok ker?

en_me ...>> tq 4 d info. Cuba cr pusat bandar Kuala Lumpur lak ada tak?

sikelu ...>> jd PATI sat.

Sifu Mirza said...

hai kuina..

kat kangar pun ada batu ni..

saya ingat kat kampung dato siti (lipis) jer ada...

:-)