Saturday, December 27, 2008

Sinopsis Tahunan : Moga Sinar Berpanjangan

cepatnya masa berlalu, rasa br saja merangkak & bertatih & berjalan.. hehehe . Selamat tahun baru semua. Tahun HIJRAH & tahun MASEHI. Moga kita sentiasa dilimpahi ALLAH Rahmat & Hidayahnya.
2. Bicara Santai adalah blog tmpat aku menulis apa saja dalam kehidupan ku, di sekelilingku, hal peribadi ku. Isu2 yg dipaparkan di dlm blog ini adalah isu semasa, peribadi & sekeliling yg dipaparkn secara bersahaja & Santai. Tujuan ku supaya pengunjung blog aku tidak dihidangkn dgn menu yg berat, sarat. Hal peribadi pula dipaparkn agar anda dpt mengenali diriku. Blogger picisan ???????????

3. Aku hanya mempunyi 2 blog & 1 blog utk backup (wordpress). Sentuhan rohani hanyalah blog utk aku berkongsi pedoman & panduan keagamaan. Aku bukannya seorg yg arif, yg bijak, yg pandai soal agama tetapi aku hanya ingin berkongsi ilmu yg aku temui di alam siber ini. Sharing is Caring kan...

4. Aku jarang menulis panjang2 beratus kilometer, beribu perkataan. Aku nk en3 aku padat , tepat & ringkas. Kesian pengunjung yg dtng nanti nk melompat ke blog lain pulak terutama blogger yg curi masa keja mcm aku. Hehehe...

5. Blog juga tmpat aku bertemu ramai kawan, sahabat & lawan (?). Tak mau ulas byk tentng nie, lain padang lain belalang, byk asam byk garam, rambut sama itam tp hati lain2... Yeahhhhh hari nie geng MSJBOX akan berkhemah & bercamping di Mutiara Motor Resort, Johor... best kn program mcm tu.. mengeratkn silatulrahim sesama blogger.

6. Itu saja.... JUMPA LAGI TAHUN DEPAN..... no more

21 comments:

chekgu Bani Hassim said...

nk buat entry yg pendek, padat, pekat, melekat tu yg susah kak...
kalau pendek sgt, cam xcukup bende nk citer.. :P

Selamat tahun baru!

Anonymous said...

call ayah mlm tadi, depa kata nk p Gurun..

erkk..hang tau dak..abg yakub nk dpt menantu...


erk..nmpk gayanya tuan rumah dh blkg kg ni.kena komen sendiri..aprrove sendiri

Tie said...

Selamat menyambut maal hijrah.

Tie pun ada buat backup kat wordpress tu.. Tulis pun ikut suka je..kekadang kena hentam pulak da... hi hi...makcik ni kurang ilmu sebab tu selalu kena sound..

Iliana said...

salam kenal dari saya (^_^)

salam maal hijrah dan salam tahun baru juga ya

betul cakap awak. saya pun kadang-kadang berkali-kali buat draf sebelum post di blog. takut berat sangat entri tu dan meleret. tapi, kadang-kadang tersasul juga membebel terlebih hehe

Miss Reen said...

hye hye hye...
thanx for the wishes...
windu tol baca entry sini..
hiks

T@sh Sch@ said...

back up ?? macaman tue???
bleh ajarkan?

naz ilyn said...

Salam...

salam maal hijrah.... moga tahun baru akan membawa sinar baru dan kian bertaut sahabat blogger

p/s: tak berapa pandai menulis hanya mencuba... kalau suka boleh baca..

Neeza Shahril said...

neeza ni kalau dah menulis, tak reti nak pendek.. unless memang takde idea..
sebab rasa menulis ni macam bercakap hehee..

tapi, kalau cikgu suruh menulis, takdelah pulak idea hahaha!!

Abang Long said...

Jumpa lagi tahun hadapan ?

Alahaiii ... lama tu !

TokNabe said...

Selamat menyambut Maal Hijrah 1430. Lepas tu selamat menyambut tahun baru 2009. Lepas tu...moga berterusan suksess.

de_kerinchi said...

salam maal hijrah...

semoga anda dan keluarga diberkati allah s.w.t.

arsaili said...

Salam Maal Hijrah, May Allah crown us with the best of iman, health, wealth and peace of mind in the New Year.

arsaili said...

Salam Maal Hijrah, May Allah crown us with the best of iman, health, wealth and peace of mind in the New Year.

Yunus Badawi said...

n3 yg pendek tapi padat lebih sesuai utk sebahagian besar pengunjung blog yg xde banyak masa nak baca yg panjang2.
Saya suka n3 kulna yg ringkas tapi infomatif.

teddi said...

hai salam maal hijrah dan selamat tahun baru 2009

Lina said...

Salam Maal Hijrah dan Selamat Tahun Baru Masihi...semoga tahun baru menjadikan kita insan yang lebih baik dari sebelumnya......Harap2 azam thn ni tercapai ek!!

CuTeMiUt78 said...

salam maal hijrah dan selamat tahun baru, semoga tahun baru ni membawa sinar yg bahagia..insyallah

nahmy said...

salam hijriah 1430. tidakkah satu benda yg kita selalunya nak panjang & lama ialah 'UMUR'?...wallahualam.

said...

salam maal hijrah 1430 & salam tahun baru 2009 kak...

(^_^)

::Yanie Putrajaya::

Ajeem said...

betul tu..blog peribadi ibarat rumah sendiri kann...tapi madah terakhir tu saya kurang setuju.sepatutnya darah sama merah tapi hati lain-lain.semua orang di dunia ni berdarah merah tapi rambut?ramai yang 'freak'.rambut macam baboon pun ada(meniru dan mewarna).

p/s: mungkin mahsuri terkecuali kot..hehe

Anonymous said...

Who knows where to download XRumer 5.0 Palladium?
Help, please. All recommend this program to effectively advertise on the Internet, this is the best program!