Thursday, October 23, 2008

Berbunga, Berputik & Berbuah

Pokok mempelam di belakang rmh aku sedang berbunga, berputik & berbuah (berlapis-lapis). Layan aje gambar nie... mengidam, teringin or nak join aku mencicah mai la...tak pun kasi alamat tp alamat email aja....





alamak.....>> berita baik i2 belum distorykn lg... sabar ya... masa masih panjang... hehehe

15 comments:

aD said...

wah.. sedapnya pelam jenis nih.. mesti lemak rasa dia kan.. *terliur pulak.. hehe

kuIna Jentayutiara said...

ad ...>> pelam nie dinamakan Pelam Sala, dimakan sebelum masak, masa muda utk dicicah tp bila masak... tak berapa sedap.

Jard The Great said...

errr...tak nak pelam tu.. aku nak pokok dier terus...hehe

echah_syed said...

sala ekk.dah lame tak dgr nama tuu :)

mmg yummy geng..terkenang zaman bujangan dulu..dok bawah umah mencicah pelam :p

Mak Su said...

maksu suka yang dah masak ranum

aD said...

oOooo.. aD kenal pelam epal yg bulat-bulat tu je hehehe :)

Neeza Shahril said...

ini mangga harum manis ke? sedapnya nampak.. cicah ngan pencecah mak bee lagi tu... adoiii... menggoda sungguh laa..
kat sini kan.. mangga mahal sangat ina.. :(

Adry said...

uish... terliur tengok... errr kak... bagitau la apa berita baik tu... huhu... tak sabar nak tau...


Adry @ http://www.adrysabry.com

kuIna Jentayutiara said...

jark the great ...>> aya.. itu pokok a ada dijual di pasar tani.. pilih aja mana mau.. bela kasi besar ooo

echah_syed@combi ...>> mencicah sambil pok pek pok pek.. hehehe

maksu ...>> sedap ooo...

neeza ...>> Musim harum manis dh lepas tp pelam sala nie berbuah sepnjng tahun.Kuah rojak MakBee nie best.

ad ...>> pelam byk jenis, kat perlis nie byk sngat smpai x tau nama, tau makan aja.

adry ...>> hehehe saj nk bg org terliur, jgn mare. Ehh berita tu sabaq sat na...

IdzaRis said...

order pelam 3 bijik.
kuah rojak mak bee dah ada kat umah...
jgn lupa natq kat opis i na...

@k@kPOKPEK said...

keliur jadinya...

Mummy Cool said...

terliurnya mummy yang....

Superb GURU BaniHassim said...

uiittt...sedapnya cicah kuah rojak tu..
tambah cili api sket lagik..
kecur liur..

kuIna Jentayutiara said...

idzaris ...>> no prblem, esk smpai...

@k@kpokpek ...>> hehehe

mummy ...>> cicah bwh pokok lg sedap yer

superb guru BH ...>> berasap nanti..

Minister Of Mind said...

lama siot tak makan mempelam...