Sunday, June 22, 2008

Operasi Tuka Taya Pancit

xpdc semlm terpaksa dibatalkan. Masa keluar rmh aku dapati keta aku kekurangan angin so cdangnya nk ke stesen minyak tambah, nasib baik dekat aje, sampai saja dah kempes... oooo rupanya taya dah pancit. Aku tinggal aje keta kat situ terus balik rmh. MAJUK...
Tghhari br balik utk tukar taya. Dia minta aku membantu ambikkn taya dalam bonet " mcm mana nak buka taya nie?" hehehe....

masa dia tgh tukarkn taya aku cuma mermerhatikn aje, dia dok pokpet pok pet terangkan mcm mana nak 'jet' keta & buka skru. Katanya nanti pancit kat tgh jalan ker susah. Hati kecil ku berkata 'nak bermanja2 sikit apa salahnya'....

eh apa susah, kalau pancit kat tengah jalan bagi aje senyum simpul manis sekilo gula, gedik2 manja sikit, ada la yg nak membantu.... kan,kan,kan....


hu,hu,hu....
"ampun bang"

7 comments:

Syam said...

itu adalah cr plg berkesan klu tyr anda pancit di tgh jln. ingat! hanya berkesan utk perempuan aja. kalau lelaki memang nahas! anda akan menerima makian thp cipan dan siap dpt penumbuk kalau anda tak bernasib baik


-----------------------------------
syam @ http://aeropama.blogspot.com/

CIKGU PANJI said...

Saya pun tak pandai nak tukar tayar. tambah angin pun tak penah buat... sib baik pandai isi minyak..hehe

Ezad said...

blaja2 buka taya

shahkang said...

heh
gi stesen minyak mana

Adry said...

Buat masa ni aku belum pernah jumpa pompuan yang ble tukar tayar sendiri... selalunya bukan tak tau, cuma tak mau ... kan kan

butaseni said...

hmmmm kalau abang out station? :P

Jentayutiara said...

syam ...>> klau jantan jeling pn tak.

cikgu panji ...>> samalah kita yer!

ezad ...>> nie tgh blaja la nie....

adry ...>> nanti nk buat kusus tuka taya utk wanita shaja, calon pertama cikgu panji. hehehe

butaseni ...>> eeehhhh ad yg sudi membantu tau...