Wednesday, May 21, 2008

Rumah Hijau Guru Silat

eeemmmm cantik tak rumah nie
menarik tak?????

jom masuk kita tengok apa kat dalam....


inilah rumah Pengerusi Seni Silat Kuntau Tekpi Malaysia, ada gelanggang yg dinamakan Gelanggang Panglima Taib di belakang rumah nie, so sapa2 nk blajar silat kuntau tekpi nie jenguk sini, ada jadual & lokasi gelanggang TEKPI

selain drpd Gelanggang tuan guru nie ada lg gelanggang silat di kmpung aku spt Gelanggang utk Silat Garuda, gurunya nama Tok Mat, Gelanggang utk Silat Gayong, gurunya My Bapak..... hehehe

7 comments:

~eira~ said...

wah...hijaunye rumah tu...

mama nak g sana leh x?

bercuti dan menenangkan ati?

Jentayutiara said...

mama... ur welcome

faisal said...

slm ziarah kuina..:) slm kenalan..waa, silat kuntau,huhu..bapak guru silat mesti anaknyapun terer,hehee..teringat dulu masa belajar silat harimau jebat jatian lima,hehehe..nama punyalah panjang..tapi balaja tak abis dah keluar..:) sbb diaorg mcm mengarut skit bab2 agama,huhu...

hUmmY said...

wah~

ijaunye!

mmg sngaje ke bia pokok2 tu tumboh?

jimat cat!

hihihi~

Jentayutiara said...

Faisal..> silat adalah salah satu seni mmpertahankn diri, pergerakan silat adalah brasakn 13 rukun sembhyang sbb tu silat ada doa2. Utk mklumt pasal silat boleh semak kat www.islam.gov.my/e-rujukan/silat.htm

hummy...> pokok2 memng dibiarkn tumbh melata, dlm rmh sejuk aja tak pyh kipas @ aircond.

MindHeartBodySoul said...

Salam... wow, kalau kat western derang pakai pokok pear atau ivy biar penuh dinding, ni pokok apa nih ? pokok duit-duit ka?

Uniq & ajaib... besta!

nadia yuna said...

unik sungguh la rumah tuuuu!

=)