Monday, May 26, 2008

Budaya, Adat, adab & etika

eemmmm selamat dtng Isnin. Hari nie aku nk berleter sikit pasal adab, budaya & etika berpakaian kaum sejenis aku. Kecewa aku, geram aku..

malam kemarin dlm kul 9 lebih2 aku ke sebuah sprmarket, aku ternmpak seorng p'puan memakai pijama tido, lor......... tak malu ker dia, pakaian tu pakaian tido, pakainya masa nk tido. isssshhh kaum sejenis aku, memalukn aku.

Masa kat kaunter ada seorng kakak/makcik kat kaunter sebelah ku, memakai kaftan. Seorng lg kaum sejenis ku memalukn aku. Yg sedihnya baju kaftan dia tu besar, ala2 baju kelawar, bila dia angkat tangan boleh teropong smpai ketiak..... aduuuhhhhhhhhhh.....

Masa nk balik aku singgah sat kat ATM nak jolok2 saki baki yg ada, sorng p'puan turun dr keta mamakai bedroom seliper, siap ada tombol hyppo lg. Ello cik kak aku pun ada bedroom seliper tp aku pakai kat dlm umah la....

Buat p'puan & wanita kaum sejenis ku, jgn la memalukan aku. Sesuaikn lah pakaian kita dgn tmpat & keadaan jgn la main "redah aje".

......>>>> kau org dh tgk Konsert Akhir AF kn, menghiburkn w/pun kptusannya mengecewakn aku, bg aku mentaliti msyrkat kita belum berubah. Nasib baik aku tak buang duit mengndi.

6 comments:

mama ranggie said...

tu jenis yg amik remeh je lah kak..

Ezad said...

oo.. tu kira ok lagi

ada yg pakai singlet ngan seluar pendek je... lagi la 'geram'

ahaks

nadia yuna said...

macam2

=)

Heartless Devilish said...

usually yg pakai kaftan itu indonesians...
i wonder la... dierorang tuh nye laki ke..apak ke...amak ke..
tak tegor ke ek?

muekekekeke...
aduhh..i kali turun kedai... pakai short and t-shirt je la..
ala..kiter dari background lelaen..
tp takder lar pakai baju tido!!!!
baju tido ku sumer seksi meksi...
bole tembus punye..hahahaha

Jentayutiara said...

...>> mama & nadia yuna : mnusia nie mcm ragam & karenaj

..>>ezad : i2 kategri simple & seksa

..>>heartless devilish : ala i2 biasa la... simple & sempoi. eehhh hati2 yer kat umah 2 mn tau ada cctv trslp lokasi. hehehe...

echah_syed said...

jgn undi tgk jek sambil mkn kfc atau mcd.. :p