Wednesday, April 9, 2008

Jejak Rimba

Cabaran Lasak Jejak Rimba 4X4 Kedah telah diadakan pada 19hb- 21hb Mac lepas, bertempat di Hutan Simpan Ulu Muda Kedah. Program ini dianjurkan oleh Perbadanan Pelancungan Kedah dgn kerjasama Kedah 4X4 Club. Rugi aku tak ikut, cedeh............. Menurut member2 yg jadi LANUN DARAT program kali ini agak mencabar sbb masa masa cabaran 2 hujan lebat. Biasa la kan masuk utan dlm hujan lebat trek jadi mcm bubur lambuk. Jeep akan tersangkut dlm lumpur, dlm utan mana ada trak tunda so kena sama2 tarik, tolak & tunda. Masa nie kita akan sama2 kerjasama sbb kalau 1 jeep tersangkut jem la tgh hutan 2! eeehhh dlm utan pun ada jem gak erk???????
Hehehe... ini lah hobi aku selain mendaki, memanjat & menjelajah. Nanti klu aku terima pic dr LANUN2 tu aku upload yer! Hujung bulan nie aku ada program lg...... kali nie tepi pantai lak. Tunggu laporannya nanti.

utk maklumat : JERAI ENDURANCE INTERNATIONAL CHALLENGE akan diadakn pd 31hb May nanti. Sapa2 berminat hubungi Kedah Tourism Action Councial.
- Gunung Jerai terletak Di Gurun, utk sampai di sini melalui PLUS hway exit kat Gurun, di Pekan Gurun belok kanan menuju Alor Setar, jgn lupa jagung manis di sepanjang jln yer, jaraknya cuma 2km. Dr kaki bukit ke puncak lebih kurang 13km, penginapan di puncak ialah Gunung Jerai Resort (04-4234345, 4230599) selain drpd itu kemudahan perkhemahan jgk disediakan dlm kwsan resort. Sebelum smpai puncak trdpt 1 kwsan perkhemahan serta air terjun (maap lupa namanya) serta muzium hutan. Jom meriahkn majlis !

ini pemandangan dr puncak, kalau siang cuaca cerah boleh nampak p. langkawi

3 comments:

~mama ranggie a.k.a eira~ said...

mama teringin nakg gunung jerai...

Asmadi said...

Seronok betul tgk aktiviti cam ni ..thanks sudi tgk blog pokcik ..sesenang kunjungilaa selalu !!

Jentayutiara said...

mama.... dtng la sy bw mama ronda smpai luar negara.. hehehe

asmadi .... cabaran dgn alam semulajadi menyeronokkn, dr situ kita akn tahu menghargai anugerah tuhan.