Monday, April 28, 2008

aku rindukan kedamaian ini

sbenarnya aku x dak mood nak buat en3.. dah 2 3 kali menaip tp semuanya msk "draft" kalau print tentu kertas dah penuh bakul....

2 3 hari lepas balik kg, ha... tiada lg sawah bendang atau dusun buahan, sungai batu semakin lesu..... semuanya akan menjadi dataran premix yg hitam berkilat. Kiri & kanan jalan rumah batu tumbuh mcm cendawan... hasil pampasan pengambilan tanah. Backhoe, buldozer, excavater, mobile crane, lori hantu berkeliaran sepanjang jalan. TRANS EASTERN KEDAH HINTERLAND HIGHWAY sedang giat dilaksanakan.... lebuhraya sepanjang 110km bernilai RM300m yang menghubungkan Durian Burung ke Kupang Baling. Apabila siap kelak jajaran jalan ini akan disambungkan dgn Lebuhraya Timur Barat menuju ke Grik, Perak dan Kulim-Butterworth Expressway. Perhubungan semakin dekat, semakin cepat... hidup kita semakin sarat... dlm kepenatan tu sempat jugak menjenguk satu "load test" yg sedang dijalankan.
tapi aku.................
aku rindukan kedamaian ini..............

psssssttttt ini bukan aku.. aku ciplak drpd desamedia photographer

"Load test" ialah ujian keupayaan galas cerucuk, kalau kat site kita akn nmpk bongkah2 disusun mcm piramid & ditambah berperingkat2, di bwhnya ada prssure guage, bacaan tekanan akn direkodkn setiap 15 minit.

2 comments:

~eira~ said...

company mama baru settle load test...

72 jam tu...

sebbaik c.o.w x demam...

kuIna said...

mama...bkn site sy pun tp C.O.W yg jaga tu ex-staff kita...