Thursday, March 6, 2008

Mendaki Gua Sami/Gua Cenderawasih


Ptg semlm aku pergi mendaki Gua Sami atau lebih dikenali Gua Cenderawasih. Sampai di kaki bukit aku dapati byk kenderaan di kiri kanan jalan. Sah ini tentu ada program yg sedang berlangsung.... turun aje aku ditegur oleh peniaga buah kat situ " Lama tak nampak, p mana" sebenarnya hampir sebulan aku tak mendaki bukit tu.. byk sangat aturcara peribadi yg menghalang pendakian.

Di kaki bukit aku nampak MB Perlis (MB??????) sedang berucap penuh semangat... oooo kempen pilihanraya la nie... Hebat Dtk Sri.. berkempen kat kaki bukit lepas tu cabar penyokongnya mendaki. Segan gak aku nak melewati pentas tersebut, dgn selamba sambil contro macho aku mencelah2 di antara manusia di situ & terus menapak mendaki. Semasa mendaki aku ditegur oleh beberapa org yg kerap mendaki bukit tu... " lama tak nampak" " makin slim la" hihihi.... kembang @#@%*. Pendakian ku agak terganggu kerana terlalu ramai pendaki baru yg pertama kali mendaki malah mereka mendaki melalui laluan turun. Apapun mereka tetap mencuba malah ada yg bertanya jauh lg ker puncak. "Dekat aje , 2 kaki lagi" Bg semangat tu...

Lepas mendaki seseorg menegur ku.. "tak pergi ambik makanan & minuman ker?" aku jwab "tak apa lah, saya datang nak exersice bukan nak makan".....
p/s... aku jumpa seorng sahabat lama yg hampir tak ku kenali kena dah bulat.......
______________________________________________________________
MINTA BANTUAN !
Kenapa mail box aku jd mcm nie... kosong.... baru2 nie "compose", xleh sent email skarang inbox pulak !

5 comments:

Malashicage said...
This comment has been removed by a blog administrator.
echah_syed said...

bukit ni ktne ekk??combi pernah gi gua kelam tapi mase tu ngah renovation..tapi best laa sungai dia sejuk..

bila laa nak gi perlis lagik ni..bole jumpa kuina banje laksa perlis :p

puterikurekure said...

ewah2...ramai member kat kaki bukit ek. bagusss...

panjat bukit ni memang banyak faedahnya. kite takleh nak panjat bukit, lutut tak kuat. :(

Jentayutiara said...

COMBI :no problem combi tp b4 feb 2009 yer sbb lpas nie sy blk H.Q.

PUTERIKUREKURE : step by step la dear...

echah_syed said...

b4 2009 yer?? ujung tahun ni combi balik kg..kalo combi pi perlis bole jumpa kan..**hugs**