Monday, January 7, 2008

Story Of My Life ~ Sambung Belajar

Kekosongan dan kesepian hidup membuatkan aku terfikir untuk melakukan sesuatu bagi mengisi waktu yang ada. Entah mengapa tiba2 aku terfikir untuk Sambung Belajar... mungkin salah satu cara untuk membuatkan aku sentiasa sibuk dan dapat melupakan segala penderitaan.

Cabaran datang lagi... sehari sebelum pendaftaran puteri ku dimasukkan ke hospital sedangkan pendaftaran dan taklimat pertama adalah wajib bagi setiap pelajar baru. Tuhan ujian apa yang mendatang lagi. Waktu ini hanya kekuatan dan keazaman aja yg ada dalam diri. Tujuh hari tujuh malam aku tidur di hospital di atas kerusi malas. Siapa yang tahu derita hidup kami.....

Menjalani hidup sebagai pelajar luar kampus menjadikan aku sentiasa sibuk, kuliah setiap hari minggu, assigment, course work, nota serta kerja pejabat menjadikan setiap saat, setiap waktu terlalu berharga dan semuanya menambah bebanan yang ada. Syukur, ibu membantu anak memahami. Aku tak punya masa untuk meratapi sejarah luka, aku tak punya waktu untuk menangis, aku perlu berdiri teguh mengadap masa depan, melangkah dengan gagah.

Alhamdulillah, 2 tahun masa berlalu dengan cepat, semuanya ku isi dengan sempurna dan aku berbangga aku tidak mempersiakan usia. Mungkin nasibku lebih baik dari ibu2 tunggal yang lain, ketika ditinggalkan aku punya kerjaya aku punya keluarga, hidup aku tidak sebatang kara. Bayangkan nasib mereka yang tidak punya apa2.......

5 comments:

TedungS said...

bwk sabar banyak2 eh

Azlina@Kak Long said...

emm....saya tertarik ngan cerita akak ni, harap2 byk bersbr...betul kata akak...jgn bg ruang utk kesepian mengcengkam....semoga 2008 buatkan idup akak lebih tabah ek!

mama ranggie said...

teruskan usahamu...

Heartless Devilish said...

smoga kak jentayu sentiasa tabah menghadapi dugaan idop ini...

Ku Ina ~Jentayutiara said...

terima kasih semu... doa kalian mengiringi perjln hidup jentayu...