Tuesday, January 8, 2008

Cabaran Kuala Berang/Kenyir



Lupakan Story Of My Life itu Sejarah Semalam..... jalan mesti ke depan!

Sedang asyik 'main judi' kat laptop tiba2 telepon cap ayam aku berbunyi... " Ina, cuti raya cina kita ke Kuala Berang nak?" "masuk utan lagi yer" "yes... ada Defender baru.. tengah memandu kat jalan raya nie.. dah beli taya baru utk masuk utan tp belum tukar lagi" cis tawaran yg mencabar keimanan ku...

aku memang meminati aktiviti 4wd nie, mengembara ke tengah hutan melalui lorong dan denai becak, merentasi sungai batu ada kalanya kenderaan tersadung akar, terbenam di dalam lumpur, memcabar dan semua cabaran itu dilalui secara berpasukan. Kali terakhir aku mengikuti aktiviti ini pada pertengahan tahun lalu iaitu Cabaran Lembah Banum di Grik. Ramai berkata ini kerja gila.... ahhhh hanya jauhari mengenal manikam!

Aku belum memberi jawapan lagi.... rasanya aku perlu tinggalkan aktiviti kegemaran ku ini kerana .................. namun aku masih menyimpan impian dan cita2 untuk memiliki Land Rover 4wd sendiri.. myb sbgai kenderaan pergi dusun, tak pun pergi menoreh.... huhu..




p/s jgn beri ruang utk kesepian mencengkam....

4 comments:

Heartless Devilish said...

hihihi..minat tol ek ektibiti 4wd nie..
kalo kiter balek kpg...ari ujan..rasanye lebey kurang cam redah utan ngan 4wd je..
sesilap tayar melekat kat tanah merah..

mrozaidi said...

Nak Wat Ape Berenti..Teruskan Je la..Kan Ambik Masa Lama Pun..Kadang kadang je kan

Ku Ina ~Jentayutiara said...

heartless devilish... xtvt mcm nie mencabar ... enjoy..

mrozaidi...boleh diteruskan dgn keizinan tp skrng tgh belajar hobi baru.. hihihi..

papa mafia said...

ku ina..kalau mcm ni boleh lah papa join sekali ya.. papa pun minat meredah hutan belantara....