Thursday, September 6, 2007

Kembara Sepi

Menuju Puncak
Dari kangar ke Alor Setar & Alor Setar ke Butterworth

dari Butterworth ke Ipoh & Ipoh Ke Tanjung Malim

sebenarnya ada bus express dari Kangar ke Butterworth dan express dari Kangar ke Ipoh tp aku sampai kat stesen bus pukul 11a.m bus ke Butterworth pukul 12.00 p.m dan ke Ipoh pukul 2.30p.m : malas nak lepak lama2 nanti jadi muka tembok pula so aku ke Alor Setar. Dari Alor Setar ke Butterworth dan dari Butterworth ke Ipoh...

hanya ada 2 perkhidmatan bus dari Ipoh ke Tanjung Malim iaitu Seri Maju Express melalui Tapah dan Bidor dan Transnasional melalui lebuhraya, walaubagaimanapun perkhidmatan Transnasional hanya ada 2 trip sehari iaitu pukul 10a.m dan pukul 4.p.m.

dari Tanjung Malim aku menaiki teksi ke Kuala Kubu Baru (sorry tak dak tiket) sebab aku sampai situ dah pukul 8.30p.m, bus terakhir pukul 7.00p.m. Bus menuju puncak dari Kuala Kubu Baru hanya ada 1 trip sehari iaitu pukul 10.00a.m.
hensem guy menunggu aku di KKB untuk membawa aku ke puncak

Kembali kepangkuan

Dari BF ke Kuala Kubu Baru & Kuala Kubu Baru ke Tanjung Malim

dari Tanjung Malim ke Ipoh & Ipoh ke Alor Setar
Bus dari BF hanya ada 2 trip sehari iaitu pukul 11.30 a.m tetapi menuju ke Raub, Pahang dan bus pukul 2.30 p.m menuju ke Kuala Kubu Baru, aku memilih ke KKB baru kerana sekiranya aku ke Raub, aku akan menjelajah pantai timur pula..... (tak hapdet lg la blog nie)
hihihi.... sekian kembara jalanan aku......
to be continue.........

1 comment:

faridmw said...

salam ziarah...

banyaknya pengankutan awam msia... pilih ja yng mana mahu...

salam kemedekaan...