Wednesday, June 3, 2009

Runtuh lagi...

Bumbung Stadium Sultan Mizan yang baru beroperasi setahun telah runtuh!! Stadium yg baru digunapakai & bernilai RM292j... (defect period pun belum abis lg nie)

Minggu lepas Jaya Supermarket Seksyen 14 P.J..

2 3 bulan lepas tanah runtuh....

tahun lepas MRR2

selepas nie apa lagi?

kita yg akan RUNTUH!!!!

....>> apa yg berlaku sekarang ialah krebiliti dan keprofessionaan kejuruteraan sebenarnya telah lama dicabar oleh penyelewengan dan kerakusan politik & inilah hasilnya!

32 comments:

izan said...

kuina,

begini teruk rupanya.... ingatkan sedikit aje... blm tengok paper lg cuma dengar dari berita radio.

menakutkan... nasib tiada kemalangan jiwa. patutla org marah...

Jie said...

tu entri semalm....2/6
awai lagi...kat mstar pn tak de lagi

ade org bagi info

LotsOfLove-Pearls said...

huh....

seram..

rahimin idris said...

yang jaya tu masa tengok machinery berlambak atas level bangunan tu aku dah agak juga itu sebab dia.

stadium tu aku tak bleh bla la. segan aku kerja dalam bidang ni. buat malu je.

ONE ZABA said...

ni la akibatnya kalau moral manusia semakin runtuh. asyik mikir keuntungan dan habuan saja.

Jard The Great said...

duit rakyat dibuang begitu sahaja..

salah guna duit neh.. huhuhu... mahal woo!!!

azam said...

ha semua inginerr kena check bebetui noooo kot runtuh lagii

Abang Long said...

Akibat KERAKUSAN POLITIK.

Amat bersetuju !

Neeza Shahril said...

ada orang tipu duit ;)

AyKay said...

agak2 lah, siapa nanti yg akan di kambing hitamkan? kontrektor korea tu ke or kontrektor2 yg 'terpilih' dari senarai 'terpilih' haritu?

dotblogspotdotkom said...

tu la pasal.....

org bagi duit utk beli barang berkualiti...tp depa masuk kocek dengan berhati²

ntah le....

SiS-lin said...

tu le kan..ngeri dan fobia dngr runtuh2 ni kan....jauhkan la...

Diamilikku said...

nasib baik jadi semalam..kalau jadi hari ni ke esok ke...my mr papa duk ada kat dalam tu..huhuhuu..tak dapek den bayangkan

Dee said...

skrg ni kan cam trend yer..1 runtuh suma runtuh..emm...mana letaknyer kredibiliti mrk yg membinanya..xkan asal siap..keselamatan itu lebih pentingkan..

kakpah said...

harga barang-barang bila nak runtuh. Asek naik je.

julietchun said...

bila runtuh tubuh j/kuasa siasatan, runtuh lagi tubuh lagi, ermmmm,apapun tak nampak hasil.

paiseh said...

dah tengok ayah pin punya bukti sape punya angkara ni???
sila masuk singularsong.blogspot.com

kuIna LadyInRed said...

IZAN ...>> memalukn sy yg berada dlm bidang nie

JIE ...>> hang mengalahkan wartawan

LOL ...>> dunia dah nak runtuh

RAHIMIN ...>> uhhhh aku pun malu ooiiiii

OZ ...>> quality sudh diabaikn

JARD T.G ...>> nk kena guna duit lg utk repair

AZAM ...>> semua proses pembinaan perlu diperiksa & dipantau oleh enginner.

ABNG LONG ...>> setuju!

NEEZA ...>> itulah Malaysia ku kini!

AYKAY ...>> sesi tuduh menuduh akan bermula... yg kena nak bilis..

DORBLOGSPOTDOTCOM ...>> untung saja yg dikira..

SILIN ...>> moga kita terhindar

DIAMILIKKU ...>> nasib baik

DEE ...>> semua sdah dilannyak kerakusan manusia membuat untung dunia

KAK PAH ...>> ya harga barang aja tak runtuh...

kuIna LadyInRed said...

JULIETCHUN ...>> hasil siasatan tersembunyi..

PAISEH ...>> ohhh angkara ayah pin

ain said...

saya setuju ngan apa yg kuina ckp. bukan takat kejuruteraan shj yg dikawal..almost everything!!

atty's said...

musim bangunan runtuh lak..skrg..

zue said...

masa mmbuat lukisan ni semuanya dibuat dgn perkiraan yg betul..sehingga plan tu lulus.

mungkin masa pembinaan nya bahan yg digunakan tidak mengikut piawaian.

disini terdapat unsur2 penipuan.

iNsaN BiaSa said...

pasni klcc kot..huhuu..beware...

joegrimjow said...

teganu ek?

lupekanje said...

engineer ke ato arkitek yg tercabar? mereka perlu berpegang kuat pd satu tiang yang kukuh, agar tidk runtuh maruah dan kredibiliti karier mereka itu..

politik???? ooooo politikkk.? politikusss? yg menyeleweng.... yg membawa jurutera terseleweng skali....arkitek terpesong....kontraktor tersasar...

iza~de~bintang said...

patut lantik kak ina jadi penyiasat bebas hehehe... tak patut terjadi kan kak ina.

GiGGLe GaL said...

tergamam tengok..adoila..

Chekgu BaniHassim said...

ni pandangan dari seorang engineer nih...
datuk JKR kena amik perhatian nih...
dan jugak kpd mantan datuk samy JKR...
hehe

ku tak sempurna said...

akhlak runtuh, semua runtuh..

ooopppppsssss... boleh ke ckp camni??

mae said...

kita tngok sapa yg kena...

kuIna LadyInRed said...

AIN ...>> ya almost

ATTY'S ...>> sbb harga brng x runtuh

ZUE ...>> setiap proses pembinaan perlu diawasai oleh jurutera tp yg nie mungkin terlebih mengira

INSAN BIASA ...>> tergaman dunia nanti

JOE ...>> ha itu ganu kamu tu...

LUPEKANJE ...>> bravo acik!

IZA ...>> itu yg runtuh yg nampak, yg bocor yg retak berlambak2...

GIGGLE GAL ...>> hurmmmmm

CHEKGU B.H ...>> betul... lpas nie nk berdiam seketika... tunggu & lihat

KTS ...>> betul tu..

MAE ...>> mereka & kelurga mereka

easzasif said...

hmm..nak ngomen jugakla..hehe..walaupun x brapa pandai..tapi bab komen memang pandai...

'menurut akhbar yang angin baru je baca tadi..dikatakan tahap keselamatan stadium tersebut memang telah diketahui kurang selamat..dan kerajaan terengganu telah menggesa kontraktor untuk memeriksa semula bangunan tersebut..namun apa yang berlaku pemeriksan tidak dijalankan sehinggalah ianya runtuh..