Saturday, September 20, 2008

Tragedi Biskut Mazola

cikgu bujang Bani Hassim tu buat en3 bersilat dgn mak dia buat biskut mazola... ehhh betui ker dia asst. mak dia... ko org caya ker.. entah2 dia tukang rasa aje....... hehehe...

Cerita tentang Biskut Mazola nie., aku teringat tragedi masa tua2 dula la... kita org buat kuih ramai2 termasuk la kakak aku tu... sukatan pakai cawan aje, tak main timbang gram@kilo, cawan pulak yg putih jernih.. so bila minyak mazola tu dituang dlm cawan yg jernih nampk kekuningan mcm air tea sabah, tea bunga ... dgn selamba rock aku mengambil cawan tersebut & men........

"minyak!"

tragedi itu jd kenangan sehingga kini...

4 comments:

rahimin idris said...

hahaha hurm..dah boleh masuk blog ni. hari tu privacy!

Superb GURU BaniHassim said...

saye ade bukti la..
nk saye tunjuk ke sye tlg mak saye rase kuih tu sedap ke tak??
;) ...

tak caye tanya sama pokok ape sebab goyang...

tu laa...tak pose lagi mase kecik2 dulu..kan dah tuhan terbagi minum minyak...hehe... :P

IBU KUMBANG said...

sorry tanya, kak kujie tu, kakak kuina kerr..

kuInaJentayutiara said...

rahimin ...>> ari 2 semput sat... terlupa posa... hehehe

superb guru B.H ...>> bila order sy nak sampai?

ibu kumbang ...>> ha betui tu... kakak sy yg merangkap tukang cuci Teratak Santai.