Monday, August 18, 2008

Orang bijak pandai berkata, kita ni kena jadi macam lebah…kat mana² saja dia pergi, dia akan cari bunga untuk hasilkan madu… jangan jadi resmi lalat, kat mana² dia pergi, dia akan cari kekotoran… orang yang hatinya bersih, akan mencari kebaikan pada suasana di sekelilingnya… orang yang hatinya busuk, akan hanya nampak keburukan kat mana² dia berada…

7 comments:

Adry said...

ya ya... meh kita jadi lebah... hehehe ngggggggggggg

Heartless Devilish said...

oOO..i like ayat2 itu..
dalam maksudnye...

rahimin idris said...

peh, kata-kata..tapi kalau tak ada lalat susah juga CSI nak tahu orang mati kena bunuh tu dah berapa jam kuina oi..hehe :)

kuInaJentayutiara said...

adry...>> .... leh sengat org

H.D ...>> maksud yg dlm bg yg memahami

rahimin ...>> lalat tak dak sbb kena spray ridset

butaseni said...

heheh saya stuju!saya pulak nak jadi semut,rajin,lurus dan tolong menolong walau dimana saja. :D

Superb GURU BaniHassim said...

saye takmo jadik lebah, saye nak jadi semut...

semut rajin dan gigih, di mana ade semut, disitu ade gula...kan???
gule lagi manis ke madu lagi manis???

heheh...

kuInaJentayutiara said...

butaseni & superb guru ...>> sy nak jadi saya jentayutiara