Thursday, July 24, 2008

Makin Rendah Harga Diri Kita?


"seorng engineer aku memberitahu kawasan perumahannya mengalami gangguan bekalan air kerana pam di tangki utama dicuri "

aaaaa semakin tinggi harga barangan
semakin rendah harga diri.. !!!





kes kecurian harta awam semakin berluasa... dimana salahnya kita!




?
?
?

13 comments:

KM said...

Apabila kita menentang perlaksanaan hukum Allah maka Allah akan cabut rasa ketakutan dalam diri-diri manusia.Maka jadilah seeperti skrg, jenayah berleluasa & bagaikan tiada jalan penyelesiannya....

Mr J@cK said...

mcm nih aku pn nk jd pcurik jgak......

kuInaJentayutiara said...

km ...>> sedih sngat dgn masyarakat kita skarng.

mr j@CK ...>> aku tembak ngan senapang gajah tau!

Sikelu said...


Semakin Tinggi Harga Besi
Semakin Tinggi pencuri mendaki

CIKGU PANJI said...

kat sini, mcm2 benda diorang curi,kabel tepon, penutup longkang,besi bunga2 kat atas pintu pagar umah pun diorang curi.Tiap pagi masa nak keluar gi sekolah,mesti CP perati pagar umah... setakat ni alhamdulillah masih selamat.

kumb@ng said...

ingatkan besi,tembaga orang curi.. pam pon...ish..ish..ish... bahana inflasi 7.7%

Kasawari said...

memang betul2 menyusahkan orang.. kat tempat saya penutup longkang pun kena kebas.. pastu ada motor jatuh dalam longkang.. mmg rendah harga diri pencuri itu..

abanglong said...

hah ? first time dengar pam kena curi... ishh awat dia tak angkut ngan tangki air tu sekali !!!

kuInaJentayutiara said...

sikelu ...>> pastu letrik tak dak...

CP ...>> semua brng ada nilai skrng.

kumb@ng . .>> 7.7% akan meningkat lagi nie

kasawari ...>> air dak dak susah lor!

abanglong ...>> tangki last sekali, lepas nie tiang pulak.

Adry said...

ish ish ish... ni akibat harga besi dah tinggi la ni... mmmmm ap la nak jadi...

Monster Mom said...

Kat opis my dad, abis besi penutup lubang dicurik...sampai tayar dia masuk lubang.. dah ramai ramai kena angkat kereta...huhuhu...

Dunia..dunia..

Yg susah... makin desparate...

echah_syed said...

buat undang2 potong jari ..nak??

hehe..asik dok bergadoh jek dlm parlimen bila undang2 nak siap :(

Great G.U.R.U BaniHassim said...

stok desperate la tu...
hampess...
siutt je menyusahkan org...