Tuesday, June 17, 2008

Operasi Mengemas, Membersih

minggu lepas ujan turun mencurah2... rumput rumpai, tumbuh tumbuhan jd segar bugar menghijau mcm disimbah baja, hebatnya anugerah tuhan ini...

Ujan juga telah menyuburkn semak samun di keliling rmh ku....... adussss... ular sawa pun boleh bertapa.... so apa lg... mari lah bergotong royong !

ini bahagian depan rmh... mcm2 ada... pokok pandan tu aku nk cantas sampai akar umbinya, ada sapa2 nk utk buat bunga rampai meh order cepat...
ini bahagian tepi rmh.... tgk betapa suburnya sayur-sayuran yg tak ditanam nie...



ini diluar kwsan rmh... di hadapan rmh... pemandangan dr balkoni... memang patut subur & menghijau..


psssstttt... makcik cleaner ada tugas2 khas minggu nie, ada sapa2 nak membantu, sila bawa cangkul & sabit.

9 comments:

CIKGU PANJI said...

lepas gotong royong tu apa jamuannya? Agak agak pukul berapa? Saya berminat utk menghadiri jamuan tu je....hehe

mama ranggie said...

cantiknye pemandangan kat depan umah tu!

azam said...

kena panggil JKKK kampung la hahaha untuk gotong royong buang sayur sayuran yang tak diundang

Jentayutiara said...

cikgu panji...>> nak hadiri jamuan aja ker? kena sign autogrph dulu nie & pakai kupon, d bungkus sbb nk jimatkn air.

mama ...>> kat balkoni 2 sy letak kerusi, dulu2 selalu gak tgk bulan, kira bintang sambl mkn kuaci.

azam ...>> gotong royong kena ada jamuan lak, ada makan ada mari!

mae said...

nak tlong ape ni?tlong siram lalang pun boleh..haha

kumb@ng said...

bole sesat kalo masuk dlm tu..hehe :D

Kebencian_Maharaja said...

Laman tepi kalau disulam ngan tanaman2 cam cabai, bendi ke bleh gak dibuat makan. berbudi kpd tanah bleh gak mkn. berbudi kpd pemimpin, silap2 kita kena makan hehehe...

Jentayutiara said...

mae ...>> eehhh lalang x yah siram kasi racun.

kumb@ng ...>> ular sawa pun ada kot.

Jentayutiara said...

KM ...>> dah tabur budi tp rumput jgak nk tumbuh.