Friday, March 28, 2008

8 pax

semlm dpt panggilan dr anak dara aku
"ma, tepon nie ma registr atas nama sapa"
"nama mama la.. apasal?"
"klu nama mama adk X dpt bonus birthday la"

uhhhh terkejut aku... kat mana dia dpt tau bonus hr jadi apa benda nie....
"mana Xleh regstr atas nama adik, adik X ckp umur lg"
"oooo X ckp umur Xleh regstr tp boleh pkai HP leh yer"

terkedu aku seketika...............

anak dara aku... kadang2 buat aku tergaman & terkedu. Minggu lepas masa aku blk kg dia tunjkkn keputusn ujiannya yg cemerlang . Mulut kecilnya mengomel....
"cikgu X bg adik msk kelas tuisyen di sekolah"
"apasal?"
"cikgu kata adk dah pandai dah" nadanya lemah & sedih
" tak apa nanti mama hantr adk tuisyen kat luar, cikgu pilih pelajar yg corot saja spya boleh bg tunpuam pd kawan2 adk yg lemah"

aaaa...... dia sepatutnya dimaklumkn knpa tidak terpilih supaya semangat tak luntur. Wlapun km tdk tinggl brsama aku sntiasa memberi tumpuan pd pelajaran nya. Aku akn semak semua buku2 latihan setiap kali blk kg, telepon adalah alat perbungn kami, tmpat dia brtynya bila hadapi kesukaran utk siapkn kerja sekolahnya. Dunia semakin canggih ...... Jarak pula bukn pemisah!

No comments: