Saturday, July 12, 2008

Majlis Tilawah Al-Quran (akhir)

Majlis Tilawah Al-Quran Peringkat Kebangsaan Kali ke 51 telah berakhir.... Tahniah utk pasukan dr Perak yg menjadi Johan Keseluruhan (Qari & Qariah : En. Shahsul Ariffin & Sharifah Khasif Fadzilah). Sewaktu aku smpai keadaan susah sesak, dewan sudah penuh. Kasihan ada makcik2 yg datang dr Kepala Batas, Pulau Pinang terpaksa berdiri bersama-sama aku. Apa pun aku tabik kat makcik2 ini, dah 2 kali hadir w/pun terpaksa berdiri hanya utk memberi sokongan & menghayati Al-Quran.


Aku balik awal utk mengelak kesesakan ketika keluar, aku cm mendengar ucapn2 di radio & menyambung semula di kaca TV... hehehe....

persembahan nasyid kmpulan Utama UUM

Kumpulan Nasyid dr Kolej Universiti Isaniah (KUIN), seorng pserta kmpulan ini adalah Juara Akademi Al-Quran Anjran TV9 iaitu Fakrol Radzi.

Pasukan nasyid dr Sg. Petani (Nama kumplan aku lupa)


(akhir tdk semestinya tiada lg.... aku tahu apa yg akan datang lg..............)

5 comments:

IBU KUMBANG said...

Salam Kulna,
tima kasih menziarah.. saya letak link awak ye kat blog saya..

Ted said...

sis sayang, ted tgk tilawah dalam tv aje.ehehe..suka bila tahu makna terjemahan ayat..n ingat balik surah2 yang penah dihafal dulu.

Great G.U.R.U BaniHassim said...

huuhu...
Saye tgk jgk tilawah nih...
tp xsetia laaa..
kalih2 cenel...
Tp mase juara qariah tu bace mase dh nk abis sye dgr...
Akhirnye, xdpt jd johan AQ, johan tilawah kbgsaan pun ok laaa...

Alhamdulillah tilawah masih dpt sambutan skg nih, even dh 50tahun...

yOnnA said...

hee..
nasyid!!
adik angkat yonna ade masuk (budak UUM)
die suro tgk lam tb smalam..
tp yonna betul2 lupe la kak :(
pic akak ni lak x clear sgt :D

kuInaJentayutiara said...

ibu kumbang ...>> TQ

ted ...>> baca terjemahan terasa menyusuk kalbu

greatT.B.H. ...>> betul la x setia

yonna ...>> pic mreka byk, akak jgk selalu ikut latihn mreka, myb mereka kenal akak.